بانوان در کجای پازل شوراها قراردارند؟ | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 20:59

بانوان در کجای پازل شوراها قراردارند؟

شماره: 13545
Aa Aa

در میان شانزده کاندیدای تائید صلاحیت شده جزیره خارگ نام فرزانه علاسوند، هدی موری بازفتی و سمیه گیوی از بانوان خوشنام این جزیره نیز دیده می شود.

شوراهای شهر و روستا نباید تبعیض پذیر باشند؛
بانوان در کجای پازل شوراها قراردارند؟

سید فریورموسوی| اسپادانا خبر

حدود چهارهفته دیگر رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران و به صورت همزمان برگزارمی گردد و دراین کارزار، بانوان ایرانی نیز مجال خود آزمایی و حضوردر محافل سیاسی اجتماعی را برای خود محک می زنند.

به گزارش اسپادانا خبر، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا درحالی برگزارمی گردد که به نسبت ادوارگذشته، ثبت نام بانوان گسترده تر از قبل بوده و به همین نسبت تعداد رد صلاحیت شدگان نیز در میان این قشر از جامعه بیشتر از ادوار گذشته بوده است اما اگر بپذیریم که بانوان در کشورمان مثل مردان، بیش از نیمی ازجمعیت را تشکیل می دهند باید قبول کرد که آن ها می بایست سهم پنجاه درصدی در فعالیت ها و امور اجرایی کشور را بر دوش گرفته و شانه به شانه مردان در کارهای اداری به فعالیت مشغول گردند.

دربحث ثبت نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، بانوان بادانش، تحصیل کرده، مدیر و مدبر نیز شرکت کرده و درمناطقی نیز تعدادی از آنها حکم صلاحیت دریافت نموده اند که در روز انتخابات می بایست به جنگ رقبای خود بروند.

باید پذیرفت که بانوان نقش کلیدی درجامعه ایفاء کرده و صرفا "درآشپزخانه و اتاق بچه" تعریف نمی شوند. با نگاهی کوتاه به بانوان ایرانی در اکثر نقاط جهان و اشتغال آن ها درخواهیم یافت که آن ها در اکثر کارهای محوله نه تنها ازمردان توانمند کشورمان کم نداشته و ندارند بلکه در اغلب موارد از مردان سبقت گرفته و بعنوان نیروهایی پرتلاش، متعهد، با دانش و برتر  خود را معرفی نموده اند.

 در جزیره خارگ و در میان شانزده کاندیدای تائید صلاحیت شده نام سه تن از بانوان خوشنام، تحصیل کرده، متفکرو بادانش خارگی نیز دیده می شود که با تجارب مختلف در زمینه های اجتماعی و سیاسی گام به رقابت با سایر رقبای خود نهاده اند؛ فرزانه علاسوند، هدی موری بازفتی و سمیه گیوی سه بانویی هستند که چشم به رای مردمان ولایت مدار و مظلوم این جزیره دوخته اند تا با ورود به پارلمان شهری خارگ و با ارائه ایده های نوین ، مهیا کننده بستری مناسب برای شورایی پویا و بدون دغدغه و دعواهای چندین ساله اخیر باشند.

سالهاست که بانوان را با چشم بیگانه و ناکارآمد نگریسته ایم اما اینک زمان آن فرارسیده تا با مرور کارنامه این عزیزان و بررسی توانمندی ها و برنامه های ارائه شده، آن ها را همانند آقایان، مجری ، پرتلاش و کاردان توصیف کرده و به دور از تبعیض های معمول، در صورت استحاق با آرای خود راهی پارلمان های شهر نمائیم .

به راستی بانوان ایرانی در کجای پازل شوراهای شهری و روستایی ایران قرار دارند؟

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان