سرنوشت اسلام به نظام گره خورده است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 22:20

سرنوشت اسلام به نظام گره خورده است

شماره: 24557
Aa Aa

دشمن فقط می‌خواهد دین را از ما بگیرد| مشارکت در انتخابات یک واجب شرعی است و با مشارکت بالا دشمن بدبخت می‌شود و از خشم دق می‌کند.

احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی،
سرنوشت اسلام به نظام گره خورده است

سید احمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه گفت:

این‌طور نبود که فقط انقلاب به پیروزی برسد، یک نظام فاسد برود و یک نظام سالم بیاید. هم‌چنین این‌طور نبود که مردم از نظر معیشت در مضیقه باشند و بنابراین انقلاب کنند تا نظامی بیاید که زندگی آن‌ها را نجات دهد. همه این‌ها بود اما حقیقت موضوع بسیار فراتر از این حرف‌هاست. اینکه یک خانم چادر به سر از کوچه هفت‌حوض با بچه‌اش بیاید به خیابان و در کوچه ارگ آن زمان یا میدان ده دی امروز زیر شنی تانک برود، این موضوعی نیست که بر پایه جابجایی نظام یا بهبود معیشت پیش بیاید.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، وی اظهار داشت:

همان مردمی که در یک فضای فرهنگی و تمدن آلوده غربی در مسیر زندگی مادهپرستانه بودند و آمال، آرزوها و هدف‌هایشان مبتنی بر امور دنیایی بود ناگهان به خدا متوجه شدند، تکلیف اجتماعی خود را شناختند، اسلام را شناختند و با سینه خشک به مصاف گلوله رفتند تا اسلام را بر امور خود حاکم کنند. انقلاب درونی این ملت باعث شد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و این موضوع از همه‌چیز مهم‌تر بود.

 علم الهدی با بیان اینکه توسعه انقلاب در گرو حفظ انگیزه‌های اولیه در دل مردم است گفت:

دشمن بحران درست می‌کند تا انقلاب را ساقط کند اما چه می‌شود که نه‌تنها خودش شکست می‌خورد بلکه نهضت قوی‌تر می‌شود؟ دلیلش فقط یک چیز است. چون مردم می‌خواهند. مردم دین‌دار هستند و پای انقلاب خود ایستاده‌اند.

 امام جمعه مشهد بیان کرد:

خودتان دیدید در سال ۱۴۰۱ همه کار کردند و همه‌چیز را به میدان آوردند تا ریشه را بزنند اما نتیجه آن‌چه شد؟ یک نقطه دیگری که دشمن در ایام پیش رو به آن امید بسته تا نظام را دچار تزلزل کند انتخابات اسفندماه است. به همین دلیل می‌خواهد مردم را مأیوس کند و مشکلات را پیش چشم ملت بزرگ می‌کند. آن‌ها پشتوانه مردمی نظام را هدف گرفته‌اند زیرا در طول این ۴۵ سال، بزرگ‌ترین سرمایه این انقلاب، مردم بوده‌اند.

وی اظهار کرد:

اولاً این را بدانید که این حرف‌های بنده سیاسی نیست. خدا لعنت کند کسانی که حرف‌های ما را سیاسی تحلیل می‌کنند یا می‌نشینند پس و پیش آن را حذف می‌کنند. این حرف‌ها فقط دینی است. اگر بنا شد انتخابات ما با مشارکت بالا محقق شود، دشمن بدبخت می‌شود و از خشم دق می‌کند.

 امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد:

مشارکت در انتخابات برخلاف سایر اندیشه‌های سیاسی که حق تلقی می‌شود، در اسلام به‌عنوان یک تکلیف برخاسته از حق مطرح می‌شود. شرکت در انتخابات که تحقق مشارکت سیاسی است، یک واجب شرعی محسوب می‌شود و فتاوای مراجع تقلید که در این باره موجود است. همین امر را ثابت می‌کند. رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتاء فرموده‌اند که شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط یک وظیفه شرعی، اسلامی و الهی و واجب عینی است. تکلیف شرعی هم فقط به این نیست که جنابعالی فقط بروید پای صندوق و رأی بدهید بلکه به این معناست که شما اگر رئیس یک اداره یا صنف هستید، بزرگ یک خاندان هستید یا حداقل رئیس خانواده خود هستید، اعضای خانواده خود را تشویق به حضور کنید. مگر بچه خود را بیدار نمی‌کنید که نماز صبحش را بخواند؟ این هم مثل همان است. همه جنگ‌ها بر سر اسلام است. دشمن به اسلام ما توجه دارد و فقط می‌خواهد دین را از ما بگیرد. حالا بعضی‌ها حرف‌های بنده را با جمله‌های تیز می‌گویند تا دافعه ایجاد کنند اما این دیگر آیه قرآن، حرف پیامبر (ص) و فتوای مراجع تقلید است و من از پیش خود حرفی نمی‌زنم. خداوند انشاالله همه ما را در مسیر حفظ خون شهدا ثابتقدم بگرداند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان