یادگیری زبان عربی اجباری و انگلیسی اختیاری شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 5:02

یادگیری زبان عربی اجباری و انگلیسی اختیاری شد

شماره: 22811
Aa Aa

دانش‌آموزان ملزم به یادگیری زبان انگلیسی نیستند اما آموزش زبان عربی به عنوان زبان قرآن در دوره اول و دوم متوسطه اجباری است.

دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش؛
یادگیری زبان عربی اجباری و انگلیسی اختیاری شد

دانش‌آموزان ملزم به یادگیری زبان انگلیسی نیستند و می‌توانند سایر زبان‌های خارجه را انتخاب کنند اما یادگیری زبان عربی همچنان اجباری است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، فاطمه رمضانی، دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش درباره آموزش 7 زبان خارجه دیگر در کنار زبان انگلیسی در مدارس گفت:
دانش‌آموزان باید یک زبان خارجه را طی دوران تحصیل در دوره متوسطه اول و دوم بخوانند اما این زبان الزاماً انگلیسی نیست و آنها می‌توانند از بین زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، عربی، چینی و اسپانیایی دست به انتخاب بزنند.

وی در پاسخ به این پرسش «براین اساس دانش‌آموزان ملزم به مطالعه زبان عربی نیستند و می‌توانند زبان‌های دیگر را به جای آن انتخاب کنند؟» گفت:

آموزش زبان عربی به عنوان زبان قرآن در دوره اول و دوم متوسطه اجباری است اما طبق مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌توانند با هدف ارتباط با افراد عرب زبان و تسلط بیشتر به مکالمه از بین زبان‌های ارائه شده عربی را انتخاب کنند یعنی یک بخش از آموزش زبان عربی با هدف آموزش زبان قرآن اجباری و بخش دیگر آن با هدف تسلط بر مکالمه اختیاری است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان