علت مشکلات کنونی اقتدار نظام است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 20:33

علت مشکلات کنونی اقتدار نظام است

شماره: 20543
Aa Aa

در اقتصادی که معلوم نباشد پیشران آن کجاست به جایی نمی‌رسیم| در حوزه مسائل داخلی‌ به دلیل تضعیف اعتماد به سنت‌های الهی و مردم‌باوری ضعف‌هایی پیدا کردیم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛
علت مشکلات کنونی اقتدار نظام است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سراسری دبیران و اعضای شورای مرکزی مجمع جوانان انقلاب اسلامی گفت:

همه این مشکلاتی که الان داریم به این بر می‌گردد که نظام جمهوری اسلامی یک نظام قوی و مقتدر است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

در حقیقت این حرکت‌هایی که امروز به‌صورت یکپارچه از رژیم صهیونیستی، آمریکا و اروپا و در یک کلام از جبهه غرب می‌بینیم به دلیل این است که مهم‌ترین مزاحم بر سر راه خود و مهم‌ترین قدرتی که در مقابل آن‌ها ایستاده و به صورت مؤثر گام برداشته را انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی می‌دانند.

وی عنوان کرد:
به نظر من دهه اول انقلاب دهه مقاومت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود اما در همان دهه با وجود اینکه تجربه و اقتدار ما کمتر بود اتفاقات بسیار سخت‌تر را پشت سر گذاشتیم. ما روزهایی داشتیم که هر روز در جبهه‌ها دشمن با قدرت به یکی از شهرهای ما حمله می‌کرد، یک بخشی سقوط می‌کرد، مهماتی که لازم داشتیم نبود، انسجام لازم نبود، کسی مانند بنی‌صدر فرماندهی کل قوا دستش بود، نیروهای سپاه و بسیج به این شکل نبودند، تجربه کافی نداشتیم، صنعتمان در این حد نبود، انسجام و سازماندهی وجود نداشت و... در این شرایط در بهار سال ۱۳۶۰ منافقان هر روز یک انفجار در خیابان‌ها و در سراسر کشور انجام می‌دادند و از مسئولان تا افراد حزب اللهی که آدم‌های مؤثر در محلات بودند را ترور می‌کردند. در آن برهه دو رکن اساسی مردم باوری و خداباوری در انقلاب اسلامی حاکم بود. امروز انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت از شبه قاره هند تا حاشیه مدیترانه ایستاده و اجازه قدرت‌نمایی به آمریکا در منطقه را نمی‌دهد.

او ادامه داد:

اما در مقابل در حوزه مسائل داخلی‌ به خصوص در دهه‌های اخیر در بخش اقتصادی، بحث فرهنگ، بحث اجتماعی و در روش حکمرانی‌ به دلیل تضعیف اعتماد به سنت‌های الهی و مردم‌باوری ضعف‌هایی پیدا کردیم.

قالیباف عنوان کرد:

ایران قوی، ایران قوی به دولت قوی نیست، ایران وقتی قوی است که تک تک مردم ایران قوی باشند. مردم باید قوی باشند نه دولت به معنای عام. اگر مردم قوی بودند دولت قوی است. اگر مردم حضور داشته باشند نتیجه آن این می‌شود که ما در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌توانیم بایستیم. امروز سه قوه ما چه بخواهیم چه نخواهیم تحت تأثیر یک قوه دیگر است که این قوه چهارم نظام بروکراسی است که بر هر سه قوه دیگر ما مسلط است و مهار و مدیریت آن دست انقلاب اسلامی و نظام انقلاب اسلامی نیست بلکه اسب چموشی است که هر کجا خواست می‌رود و حکمرانی می‌کند. هر چند ممکن است بحث‌هایی از مسائل به سیاست خارجی ارتباط داشته باشد اما حتماً در حوزه خنثی سازی بخشی از آن به اقتصاد ما برمی‌گردد؛ اقتصاد باید مردمی شود، اقتصاد مردمی، اقتصاد خصوصی نیست، اقتصاد مردمی، اقتصاد تعاونی نیست و به طریق اولی اقتصاد دولتی هم نیست.

او با بیان اینکه در اقتصادی که معلوم نباشد پیشران آن کجاست به جایی نمی‌رسیم، ادامه داد:

ما می‌توانیم ۱۰مسئله را حل کنیم اما آن ۱۰مسئله باید مسائلی باشند که وقتی حل شد هر کدام ۱۰۰ مسئله دیگر را حل کنند. ما قادریم این کار را انجام دهیم. این کشور سرمایه های مادی و سرمایه های انسانی مناسبی برای تحقق این دو موضوع دارد و در یک برنامه پنج ساله بدون شک می‌توانیم به ثبات اقتصادی برسیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان