آرژانتین هواپیمای ماهان ایر را توقیف کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 18:27

آرژانتین هواپیمای ماهان ایر را توقیف کرد

شماره: 18176
Aa Aa

ادعا شده برخی خدمه این هواپیما با نیروی قدس سپاه مرتبط هستند. هفت خدمه ایرانی و ۹ خدمه ونزوئلایی هواپیما نیز در آرژانتین بازداشت شده اند.

هواپیمای توقیف شده در آرژانتین در تملک ونزوئلا است؛
آرژانتین هواپیمای ماهان ایر را توقیف کرد

دولت آرژانتین یک هواپیمای ماهان ایر را که در اجاره ونزوئلا قرار دارد توقیف کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، دولت آرژانتین یک بوئینگ ۷۴۷ متعلق به خطوط هوایی ماهان ایر را که در اجاره شرکت دولتی کونویاسا ونزوئلا قرار داشته در فرودگاه بوئنوس آیرس توقیف کرده است.

در این هواپیمای باری که تحت تحریم آمریکا قرار دارد هفت خدمه ایرانی و ۹ خدمه ونزوئلایی حضور داشته‌اند که همه آنها هم اکنون در آرژانتین به سر می‌برند و به دلیل توقیف گذرنامه‌هایشان نتوانسته‌اند به ونزوئلا بازگردند.

گفته می‌شود که شرکت کونویاسا دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دیگر متعلق به ماهان ایر را در اجاره دارد.

پایگاه خبری لاپنزا دلارا در گزارشی با اشاره به اینکه این هواپیما از مبدأ مکزیک در پرواز بوده مدعی شد که برخی خدمه آن با نیروی قدس سپاه پاسداران ایران مرتبط هستند و هنگام فرود در فرودگاه بوئنوس آیرس قصد سوختگیری داشته است. هواپیمای توقیف شده در بوینس آیرس حامل قطعات خودرو برای یک شرکت خودروسازی بوده و در چند مرحله بازرسی محموله مشکوکی در آن کشف نشده است.

  •  

امیرحسین ذوالانواری، مدیر روابط عمومی هواپیمایی ماهان در گفتگو با صداوسیما گفت:

هواپیمای توقیف شده در آرژانتین در تملک ونزوئلا است و هیچ ارتباطی با شرکت هواپیمایی ماهان ندارد. هواپیمای توقیف شده بیش از یک سال پیش به یک شرکت هواپیمایی ونزوئلایی واگذار شده و هیچ گونه ارتباط مالکیتی با شرکت هواپیمایی ماهان ندارد.

وی در خصوص بازداشت خدمه این شرکت نیز گفت:

اگر بازداشت خدمه این شرکت هم صحت داشته باشد این ارتباطی با شرکت ماهان نمی تواند داشته باشد چون هواپیما در اجاره ایرلاین ونزوئلایی است و ارتباطی با هواپیمایی ماهان پیدا نمی کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان