اتهام فرد سوئدی بازداشت شده جاسوسی است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 8:13

اتهام فرد سوئدی بازداشت شده جاسوسی است

شماره: 19149
Aa Aa

سرنخ‌های بسیار خوبی از اموال بابک زنجانی به دست آمده است| پرونده هواپیمای اوکراینی پس از تکمیل تحقیقات پرونده مجددا به دادگاه ارسال خواهد شد.

حمید نوری در سخت‌ترین شرایط نگهداری می‌شود؛
اتهام فرد سوئدی بازداشت شده جاسوسی است

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه ایران در نشست خبری خویش گفت:

اتهام فرد سوئدی بازداشت شده جاسوسی است و تاکنون در بازداشت به سر می برد.

به گزارش اسپادانا خبر، ستایشی افزود:

توسط ضابطین اسناد و مدارک خاصی به دست آمده است و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و ممکن است عناوین اتهامی دیگری هم اضافه شود. این پرونده در دادسرای تخصصی تهران تحت رسیدگی قرار دارد.

ستایشی همچنین بیان کرد:

تاکنون نسبت به شناسایی اموال زنجانی در داخل کشور و ارزیابی اموال و انتقال و استرداد اموال خارج از کشور این فرد اقدام جدی و گسترده صورت گرفته است. حدود ۵۰۰ میلیون دلار به وزارت نفت واگذار شده است. کل رد مال این فرد ۱ میلیارد و ۹۶۶ میلیون یورو است. در مورد الباقی طلب وزارت نفت با همکاری ضابطین و نظارت دادسرای تهران اقدامات خوبی انجام شده است. سرنخ‌های بسیار خوبی از اموال وی به دست آمده است.
زنجانی در حال حاضر در زندان است.

در پرونده شکایت سید حسن خمینی از حسین دهباشی نیز این فرد به ۶ ماه حبس محکوم شده است. محکوم علیه نسبت به رای اعتراض کرده و پرونده به شعبه اول تجدید نظر تهران رفته است.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی بیان کرد:

پرونده هواپیمای اوکراینی به دادگاه رفت و در مرحله دادگاه با اعتقاد به نقص تحقیقات دوباره به دادسرا برگشت. دادسرا در راستای رفع نقص اقدامات موثری انجام داده و پس از تکمیل تحقیقات پرونده مجددا به دادگاه ارسال خواهد شد. نسبت به نظریه کارشناسی اعتراض شده بود. کار مرحله ابلاغ در حال انجام است تا ظرف روزهای آتی پرونده به دادگاه اعاده شود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره وضعیت حمید نوری گفت:

حمید نوری در سخت‌ترین شرایط نگهداری می‌شود. هنوز حکم دادگاه را به زبان فارسی به حمید نوری نداده‌اند و فرصت تجدیدنظرخواهی رو به پایان است. انتظار داریم دولت و سیستم قضایی سوئد نسبت به حقوق اولیه حمید نوری بهانه جویی نکنند. امیدواریم دادگاه تجدید نظر نوری مانند دادگاه بدوی نباشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان