احتمال دست داشتن آمریکایی ها در تولید و انتشار کرونا وجود دارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 11:13

احتمال دست داشتن آمریکایی ها در تولید و انتشار کرونا وجود دارد

شماره: 19030
Aa Aa

ایگور کریلوف با بیان این که ویروس کرونا از طریق خوک به انسان منتقل شده می گوید دخالت آمریکا در ظهور این همه‌گیری ماهیتی عامدانه داشته است.

فرمانده نیروهای حفاظت شیمیایی و زیستی ارتش روسیه؛
احتمال دست داشتن آمریکایی ها در تولید و انتشار کرونا وجود دارد

«ایگور کریلوف» فرمانده نیروهای حفاظت شیمیایی و زیستی ارتش روسیه گفت که ممکن است ارتباطی بین آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا درباره کنترل خفاش‌ها و ظهور بیماری «کووید-۱۹» وجود داشته باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او گفت:

«ما این احتمال را می‌دهیم که این آژانس در ظهور ویروس کرونای جدید نقش داشته است. از سال ۲۰۰۹ این آژانس بر روی پروژه‌ای با اسم "پیش‌بینی" (PREDICT) سرمایه‌گذاری کرد که بر مطالعه انواع جدید ویروس‌های کرونا و گرفتن خفاش‌های حامل این ویروس‌ها تمرکز داشت.

کریلوف افزود:

«جیسون کرو» عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس امنیت ملی نیز به شهروندان هشدار داد نمونه‌های دی‌ان‌اِی خود را به شرکت‌های خصوصی تحویل ندهند زیرا ممکن است به طرف‌های ثالث فروخته شوند.

کریلوف گفت:

«با در نظر گرفتن علاقه دولت آمریکا بر روی تحقیقات زیست‌شناسی چنین اظهاراتی زاویه جدیدی را از علت مخفی ظهور نوع جدید ویروس کرونا و انتشار پاتوژن کووید-۱۹ ارائه می‌کند».

وی گفت:

«بر اساس پیش زمینه این اقدامات ویروس کرونا از طریق خوک به انسان منتقل شده است. آنفولانزای اسپانیایی که جام میلیون‌ها انسان را گرفت به همین شکل تبدیل به همه‌گیری جهانی شد. اعمال سناریوهای توسعه کووید-۱۹ همچنین تعطیلی اضطراری برنامه پیش‌بینی" در سال ۲۰۱۹ این امکان را به‌وجود می‌آورد که فرض کنیم این همه‌گیری جهانی و دخالت آمریکا در ظهور آن، ماهیتی عامدانه داشته است».

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان