استفاده از ماده سمی منتفی است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 17:12

استفاده از ماده سمی منتفی است

شماره: 21487
Aa Aa

او گفته با یک ماده محرک مواجه هستیم و استفاده از واژه مسمومیت درست نیست| همزمان یک مقام آگاه امنیتی نیز گفته تاکنون هیچ مورد مشکوکی در دوربین های مداربسته مدارس دیده نشده است.

دبیر علمی کمیته بررسی علل مسمومیت دانش آموزان؛
استفاده از ماده سمی منتفی است

مصطفی قانعی، دبیر علمی کمیته بررسی علل مسمومیت دانش آموزان وجود ماده سمی در جریان مسمومیت دانش آموزان را منتفی دانست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، او در گفتگوی ویژه خبر سیما در خصوص مسمومیت‌های دانش آموزان گفت:

از روزی که این اتفاق در قم رخ داد حوادث کاملاً علمی دنبال شد. در بحث علمی ما سه دسته از موارد کشنده را به سرعت رد کردیم. از همان ابتدا مشخص شد با یک ماده محرک مواجه هستیم. ماده محرک، طیف وسیعی است که در خون اثرگذار است. در بررسی‌ها متوجه شدیم میزان آسیب پایین است. تمام نمونه‌ها از محیط و…جمع‌آوری شده و حدود ۵ درصد دانش آموزان در معرض ماده محرک قرار گرفته اند. ماده محرک سمی نبوده و بنابراین استفاده از واژه مسمومیت درست نیست.

قانعی گفت:

تا امروز هیچ عارضه طولانی مدت مشاهده نشده است. ما با یک ماده محرک روبرو هستیم نه یک ماده شیمیایی.

  •  

همزمان یک مقام آگاه امنیتی در خصوص حوادث اخیر برخی مدارس به خبرگزاری فارس گفته است:

همه مدارسی که مجهز به دوربین مدار بسته بودند دوربین هایشان چک شده است. علاوه بر آن دوربین‌های شهری اطراف این مدارس هم بررسی شده است. تا کنون هیچ مورد مشکوکی دیده نشده است البته در مواردی مظنونین بازداشت شدند که پس از تحقیق مشخص شد ارتباطی با موضوع نداشتند. در چنین مواردی چک کردن دوربین‌ها از اولین مواردی است که انجام می‌شود. ضمنا تردد مشکوک به مدارسی که دوربین هم نداشتند در حالی که دانش آموزان، معلمان و پرسنل در مدرسه هستند نمی‌تواند بدون گزارش بماند یعنی اگر تردد نامتعارفی در ساعاتی که دانش آموزان در مدرسه باشند صورت گرفته باشد حتما باید فردی ببیند و گزارش دهد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان