انسان‌ها از ۱۰ سال دیگر نیازی به صحبت کردن نخواهند داشت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:38

انسان‌ها از ۱۰ سال دیگر نیازی به صحبت کردن نخواهند داشت

شماره: 9925
Aa Aa

ایلان ماسک می گوید می‌توان انسان را با ماشین ادغام کرد؛ روزی در آینده می‌توانید ذهن یکدیگر را بخوانید و ارتباط برقرار کنید بدون اینکه از دهان استفاده کنید.

مدیرعامل تسلا در یک پادکست ادعا کرد؛
انسان‌ها از ۱۰ سال دیگر نیازی به صحبت کردن نخواهند داشت

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در قسمتی از پادکست «The Joe Rogan Experience» گفت انسان‌ها از ۵ یا ۱۰ سال آینده به صورت غیرکلامی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و دیگر با یکدیگر صحبت نخواهند کرد.

ایلان ماسک به دستگاه‌های کاشتنی مغز و مشکلات مربوط به امنیت خانه‌ها اشاره کرد و پیش‌بینی کرد که انسان‌ها از ۱۰ سال دیگر نیازی به صحبت کردن نخواهند داشت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از دیجیاتو، مدیرعامل تسلا در این پادکست گفت:

روزی در آینده می‌توانید ذهن یکدیگر را بخوانید و به صورت غیرکلامی با یکدیگر ارتباط برقرار کنید، بدون اینکه از دهان استفاده کنید. مغز ما تلاش زیادی می‌کند تا مفاهیم پیچیده را درون کلمات فشرده کند و اطلاعات زیادی در این بین نابود می‌شوند. زمانی که این کلمات را می‌گویید، آن‌ها تفسیر و ترجمه می‌شوند و سپس درون گوش فرد مقابل از حالت فشرده خارج می‌شوند.

ماسک معتقد است برای ارتباط سریع‌تر و دقیق‌تر می‌توان انسان را با ماشین ادغام کرد؛ فشرده‌سازی ایده‌ها توسط کلمات می‌تواند ارتباط برقرار کردن را تبدیل به امری سخت کند. بنابراین ارتباط غیرکلامی می‌تواند باعث ارتباط بهتر میان افراد شود.

به گفته ماسک، انسان تا حدودی سایبورگ محسوب می‌شود چرا که گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و دستگاه‌های الکترونیکی دارد.

شرکت «نورولینک» که توسط ایلان ماسک مدیریت می‌شود در حال کار روی ایمپلنت مغز است که می‌تواند به صورت مستقیم با مغز بیمار ارتباط داشته باشد تا آسیب‌های مغزی را درمان کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان