اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سپیده رشنو برگزار شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 6:38

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سپیده رشنو برگزار شد

شماره: 19304
Aa Aa

او به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ازطریق ارتباط با افراد خارج‌نشین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویق مردم به فساد و فحشا متهم شده است.

قرار بازداشت سپیده رشنو تبدیل به قرار وثیقه شد؛
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سپیده رشنو برگزار شد

برادر سپیده رشنو از برگزاری جلسه اول رسیدگی به اتهامات خواهر خویش به صورت علنی خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انتخاب، او در توییتر نوشته است:

جلسه اول رسیدگی به اتهامات خواهرم سپیده رشنو به صورت علنی برگزار شد. قرار بازداشت موقت فک و مقرر به تودیع وثیقه شد.

نعیم رضا نظامی چهارمحالی، وکیل مدافع سپیده رشنو نیز در این باره اظهار کرد:

جلسه اول رسیدگی به اتهامات موکلم برگزار شد و قرار بازداشت موقت او فک و تبدیل به قرار وثیقه شد.

روز ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ حجت‌الاسلام افشاری، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با اشاره به برگزاری جلسه تفهیم اتهام «سپیده رشنو»، با توجه به کیفرخواست صادره و ارجاع پرونده به این شعبه گفته بود:
در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری و الزام قانون‌گذار به ابلاغ کیفرخواست متهم از زندان احضار شده و در شعبه مذکور مفاد کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به وی ابلاغ شد. متهم از مفاد پرونده، اتهامات و ادله انتسابی که دایر بر اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور ازطریق ارتباط با افراد خارج‌نشین و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و تشویق مردم به فساد و فحشا بود آگاه شد تا جهت دفاع از خود با توجه به مفاد کیفرخواست صادره در جلسه رسیدگی آمادگی لازم را کسب کند.
  •  

خبرگزاری میزان نوشته است:

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سپیده رشنو به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با حضور نماینده دادستان، وکیل و خانواده متهم برگزار شد.

245

در ابتدای جلسه دادگاه به دستور قاضی افشاری نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و به قرائت کیفرخواست پرداخت.

وی گفت:

اتهام خانم سپیده رشنو دائر بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و فراهم آوردن موجبات فساد است. متهم در همراهی با مسیح علینژاد به فراخوان وی عمل کرده و ضمن کشف حجاب در معابر عمومی فیلمی از خود گرفته و در فضای مجازی منتشر می‌کند که همان فیلم در شبکه‌هایی همچون شبکه سعودی اینترنشنال منتشر شده است. در ادامه اقدامات مجرمانه متهم در تاریخ ۲۵ تیر ماه در اتوبوس بی‌آر‌تی پس از کشف حجاب از خانم آمر به معروف فیلمبرداری کرده و وی را به بیرون از اتوبوس پرتاب کرده است. در ادامه این اقدامات متهم فیلم تهیه شده را برای مسیح علینژاد ارسال می‌کند. با عنایت به مستندات و کشف اقلام مجرمانه از تلفن همراه متهم بزه انتسابی به متهم محرز بوده و اقدامات وی با مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات منطبق است.

قاضی افشاری خطاب به متهم گفت:

شما به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عناصر خارج نشین، فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و فراهم آوردن موجبات فساد متهم هستید یعنی اتهامات شما فقط منتهی به اتفاق رخ داده در اتوبوس بی‌آرتی نیست.

سپیده رشنو گفت:

روز ۲۵ تیر در بی‌آرتی شالم را در آوردم و در دستم گرفتم که در این بین بحث و درگیری بین من و خانم حاضر در تصویر رخ داد و از این اتفاق فیلم گرفتم.

قاضی افشاری از متهم خواست که در زمینه توییت منتشر شده وی در فضای مجازی و در معابر عمومی و خیابان ها در تاریخ ۲۱ تیرماه توضیحاتی ارائه دهد.

رشنو گفت:

مطالب دروغ زیادی علیه من نوشتند از جمله اینکه گفته بودند پس از شکنجه شدن به بیمارستان طالقانی منتقل شدم که فردای آن روز به خانواده خود زنگ زدم و این موضوع را تکذیب کردم. در مدت زمان حضورم در بازداشتگاه خیلی دروغ علیه من نوشتند.

وی با ابراز پشیمانی از مشارکتش در کمپین‌های مسیح علینژاد گفت:

این فرد آن‌ور آب نشسته از افراد سواستفاده می‌کند و اینور آب یکی مثل من را تشویق به ترویج بی حجابی می‌کند و پول می‌گیرد.

رشنو ضمن درخواستی از دادگاه گفت:

درخواست دارم دادگاه قرار وثیقه بنده را تبدیل کند و آزاد شوم.

قاضی افشاری گفت:

درخواست قرار وثیقه خود را به منشی دادگاه ارایه دهید تا به آن رسیدگی شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان