باید کاری کنیم کارگردانان فیلم ها مسائل را از حوزه بگیرند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 15:53

باید کاری کنیم کارگردانان فیلم ها مسائل را از حوزه بگیرند

شماره: 18374
Aa Aa

او گفته اگر فیلم خوبی ساخته نشده به این دلیل است که نتوانسته‌ایم با کارگردانان ارتباط برقرار کنیم و نخستین نقص آن به حوزه ربط دارد.

علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه عنوان کرد؛
باید کاری کنیم کارگردانان فیلم ها مسائل را از حوزه بگیرند

علیرضا پناهیان در همایش همگرایی مبلغان دغدغه‌مند در تحول تبلیغ بر اساس نیازهای جامعه گفت:

۹۹ درصد دانشگاهیان درگیر هیچ شبهه‌ای نیستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او گفت:

اگر در تبلیغ موفق باشیم هیچ شبهه‌ای نمی‌تواند عرض اندام کند. باید فعالیت‌ها را بیشتر و افراد توانمند ورود کرده و به تقویت خطابه طلبه‌ها بپردازند.

پناهیان اظهار داشت: 

اگر می‌خواهیم در امر تبلیغ مؤثر باشیم باید تبلیغ درست و حساب و هنرمندانه باشد و اگر با وجود مخاطبان خوب، نتوانسته‌ایم در امر تبلیغ موفق عمل کنیم باید روش تبلیغ مورد تحلیل قرار گیرد. تبلیغ در زمان پیامبر با توجه به ساختار آن زمان بسیار سخت و دشوار بود اما الان اوضاع بسیار متفاوت است. حقانیت و باطل خودش نشان داده و همه چیز به نفع تبلیغ است. با کمترین کار می‌توانیم کار بزرگی کنیم و اگر در امر تبلیغ موفقیت نداریم نشان از برنامه‌ریزی نداشتن و تحول در امر تبلیغ است.

پناهیان گفت:

دشمنان هم حرفی برای گفتن ندارند و در چنین شرایطی هم باید خودمان را بسنجیم و اگر بگوییم دشمنان ما قوی هستند و تبلیغ ما ضعیف، سخن باطل است چون حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند و اگر امروز دشمنان هر چه به فعالیت بپردازند می‌تواند به نفع حقانیت اسلام و تبلیغ باشد.

پناهیان گفت:

امروز هر اشکالی در سینما است به امر تبلیغ ما حوزویان مرتبط است. هر کارگردانی که فیلم می‌سازد باید کاری کنیم مسائل را از حوزه بگیرد اما ما چه کار کردیم؟ اگر می‌گویید فیلم خوب ساخته نمی‌شود چون نتوانسته‌ایم با کارگردانان ارتباط برقرار کنیم. اگر فیلم خوبی ساخته نشده، نخستین نقص آن به حوزه ربط دارد. ما باید برویم سراغ کارگردانان و نباید انتظار داشته باشم که آنها به سراع ما بیایند.

وی گفت:

در زمان امام راحل برخی‌ها سخنان از الگوی دموکراسی غربی می‌زدند ولی امروز همچین حرفی نمی‌زنند چون حرفی برای گفتن ندارد.

وی بیان داشت:

در تبلیغ ۹۰ درصد نیاز به محتوی داریم و این مساله اصلی است. باید محتوی خوب تولید شود. اگر سرود سلام فرمانده در کشور و جهان موفق شده ولی سایر سرودها از همین گروه موفق نشده چون روشی که در این شعر انتخاب شده بود از جمله احترام نظامی بسیار دقیق بود، این شعر وارد فضای جهان کودک شده بود، خیلی مهم است. در بحث موضوع هم باید به روش‌های تبلیغی که جوانان را جذب دین کند آشنا باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان