تاکنون ۱۰۵ نفر در مناطق کردنشین کشته شده‌اند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 22:10

تاکنون ۱۰۵ نفر در مناطق کردنشین کشته شده‌اند

شماره: 20309
Aa Aa

وزیر کشور و رئیس شورای امنیت باید جوابگوی این وضعیت باشد. کسانی را که به مردم تیر جنگی شلیک کرده اند را شناسایی و به دادگاه معرفی کنید.

چرا به امنیتی نمودن فضای شهر‌های کردنشین پایان نمی‌دهید؟
تاکنون ۱۰۵ نفر در مناطق کردنشین کشته شده‌اند

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی و در تذکری خطاب به رئیس جمهور و وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران گفت:

در اعتراض مردمی یک ماه گذشته متأسفانه تاکنون ۱۳ نفر و بر اساس آمار‌های غیررسمی در مناطق کردنشین ۱۰۵ نفر کشته شده اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خانه ملت، نماینده مهاباد افزود:

آقای وحیدی؛ شخص جنابعالی به عنوان وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور باید جوابگوی این وضعیت باشید و برای چندمین بار درخواست داریم کسانی را که به مردم تیر جنگی شلیک کرده اند را شناسایی و به دادگاه معرفی کنید اما متأسفانه به جای پیگیری حق و حقوق مردم، دستگاه قضایی با کمال تعجب از منِ نماینده مردم که پیگیر این موضوع هستم شکایت کرده است. همچنین لشگرکشی و امنیتی کردن فضای شهر‌های کردنشین از جمله مهاباد، دستگیری‌های بدون دلیل شهروندان، هجوم شبانه به منازل و تخریب لوازم و خودرو‌های مردم و نوشتن شعار بر روی دیوار داخل منازل ساختمان‌های مسکونی و ایجاد رعب و وحشت و همچنین استقرار ایست بازرسی‌های متعدد در ورودی شهر‌های کردنشین و بازرسی کردن وسایل شخصی مردم همانند اوایل انقلاب به چه دلیل است؟ چرا به فشار‌ها و امنیتی نمودن فضای شهر‌های کردنشین پایان نمی‌دهید؟ از طرفی در چند روز گذشته به دلیل برخورد خشن با معترضان در سطح کشور و مناطق کردنشین از جمله شهرستان مهاباد، کشتن کولبران و سوخت بران از وزیر کشور در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، چندین سؤال طرح کردم اما رئیس این کمیسیون می‌گوید سؤال شما را فعلا به صحن مجلس نمی‌فرستم. وقتی اعتراض می‌کنم می‌گوید از من به رئیس مجلس شکایت کن یعنی برای سؤال ملی و قانونی خود باید از سردار جوکار به سردار قالیباف شکایت کنم؟ در کجای آیین نامه آمده است که رئیس کمیسیون سؤال ملی یک نماینده مجلس را علی رغم قانع نشدن نگه دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان