تعطیلی گشت ارشاد تکذیب شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 2:51

تعطیلی گشت ارشاد تکذیب شد

شماره: 20365
Aa Aa

منتظری گفته بود گاهی شرایط خاص اقتضا می‌کند دفع افسد به فاسد شود تا مشکل جدیدی در کشور رخ ندهد. گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که در گذشته تأسیس شد از همانجا نیز تعطیل شد.

صدا و سیما در واکنش به سخنان دادستان کل ایران؛
تعطیلی گشت ارشاد تکذیب شد

محمدجعفر منتظری، دادستان کل جمهوری اسلامی ایران در سلسله نشست‌های جهاد تبیین گفت:

در کتاب تاریخ جمهوری اسلامی ایران صفحه‌ای پیدا نمی‌شود که در آن اقدامات خرابکارانه آمریکا و ایادی استکبار مشهود نباشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او ادامه داد:

هر روز با روشی نو و سبکی جدید در پی ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و امروز با یک صحنه جدید از جنگ ترکیبی که از تمامی عوامل مذکور با اضافه شدن جنگ سایبری مواجه هستیم.

وی افزود:

بعضی از افراد در دولت‌های گذشته نسبت به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص ایجاد شبکه ملی اطلاعات توجه نکرده و فضای مجازی را بدون مدیریت رها و زمینه را برای عوامل دشمنان ایجاد کرده اند البته دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم نسبت به این امر ورود و برای این افراد پرونده تشکیل داده است.

منتظری اظهار داشت:

گاهی شرایط خاص کشور اقتضا می‌کند دفع افسد به فاسد شود تا مشکل جدیدی در کشور رخ ندهد.

او با اشاره بر موضوع بدحجابی در کشور و خصوص شهر قم گفت:

بدحجابی در کشور خصوصاً در شهر مقدس قم از دغدغه‌های اصلی قوه قضائیه و همچنین جامعه انقلابی ما است اما باید توجه داشت برخورد قضائیه در مرحله آخر بوده و اقدامات فرهنگی مقدم بر هرگونه فعالیت است. قوه قضائیه از تمامی فعالان در عرصه فرهنگ به خصوص از حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به وظیفه ذاتی خود درخواست دارد طرح‌های علمی مبتنی بر تدبیر خود را در جهت دفع اقدامات دشمن را برای ما ارسال کند و عموم علما با سخنرانی‌ها و صدور پیام و جامعه انقلابی، مطالبات خود را در عرصه مبارزه با فعالیت‌های فرهنگی دشمن بیشتر کند تا این امر پشتوانه ما در قوه قضائیه شود.

وی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران مبنی بر اینکه چرا گشت ارشاد تعطیل شد ابراز داشت:

گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که در گذشته تأسیس شد از همانجا نیز تعطیل شد البته قوه قضائیه نظارت‌های خود را بر کنش‌های رفتاری در سطح جامعه ادامه می‌دهد.

  •  

العالم وابسته به صداوسیما نوشت:

برخی رسانه‌های خارجی با استناد به نقل قولی از دادستان کل کشور مدعی شدند گشت ارشاد در ایران تعطیل شده است. دادستان کل کشور در یک اظهار نظر و در پاسخ به یک سؤال گفته است گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که درگذشته تاسیس شد از همانجا نیز تعطیل شد.

این اظهار نظر دادستان کل کشور در حالی مطرح می‌شود که هیچ مقام رسمی در جمهوری اسلامی ایران مساله تعطیلی گشت ارشاد را تایید نکرده است.

حداکثر برداشتی که از کلام حجت‌الاسلام منتظری می‌توان داشت این است که گشت ارشاد از زمان تاسیس مرتبط با قوه قضاییه نبوده است چنانکه دادستان کل تاکید کرده است: قوه قضاییه نظارت خود را برکنش‌های رفتاری در سطح جامعه ادامه خواهد داد.

برخی از رسانه‌های خارجی کوشیده‌اند تا این کلام دادستان کل را به معنای عقب نشینی جمهوری اسلامی از مساله حجاب و عفاف و متاثر از اغتشاشات اخیر معرفی کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان