داریوش مهرجویی مقابل ساختمان وزارت ارشاد ایران تحصن می کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 15:30

داریوش مهرجویی مقابل ساختمان وزارت ارشاد ایران تحصن می کند

شماره: 17026
Aa Aa

او می گوید پرده مثل اشباح حکم صادر می‌کنید. دیگر نمی‌توانم. می‌خواهم بجنگم. بزنید من را بکشید. این سینه من. من را بکشید ولی من حق را می‌گیرم.

پس از جلوگیری از اکران نوروزی فیلم سینمایی «لامینور»؛
داریوش مهرجویی مقابل ساختمان وزارت ارشاد ایران تحصن می کند

در پی جلوگیری سازمان سینمایی از اکران نوروزی فیلم سینمایی «لامینور» تازه‌ترین اثر داریوش مهرجویی، کارگردان سرشناس ایرانی با انتشار یک ویدیو ضمن انتقاد از سانسور گسترده در سینما از تحصن خود مقابل ساختمان وزارت ارشاد خبر داد. 

به گزارش اسپادانا خبر، مهرجویی در ویدئوی منتشر شده می گوید:

من معترضم. این پروانه نمایش فیلم من است. این شیر نیست، گوشت که بگویید تاریخش گذشته. شما به من پروانه نمایش دادید؛ چرا زیر قول خودتان می‌زنید. مردانه رفتار کنید. پشت پرده مثل اشباح حکم صادر می‌کنید. دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. می‌آیم و به همراه دستیارانم در وزارت ارشاد تحصن می‌کنم. تا حقم را نگیرم ول نمی‌کنم.

او ادامه می دهد:

وزارت ارشاد؛ وزیر محترم! به حرف من گوش بده. من دیگر نمی‌توانم. می‌خواهم بجنگم. بیایید بزنید من را بکشید. این سینه من. من را بکشید ولی من حق را می‌گیرم.

  •  

حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفته است:

برای اکران نوروزی ٢١ فیلم متقاضی بودند که از میان آنها می‌بایست ٧ فیلم انتخاب می‌شد. شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی در این انتخاب‌ها جوانب مختلفی از جمله حضور در جشنواره فیلم فجر، تنوع ژانر و مخاطب مدنظر قرار می‌دهند. «لامینور» هم مانند ١۴ فیلم دیگری که در بسته اکرانی نوروز قرار نگرفته امکان اکران در مقاطع زمانی دیگر را دارد. آقای مهرجویی از بزرگان و پیشکسوتان سینماست و برای همه ما قابل احترام است. در خصوص فیلم «لامینور» هم بارها به تهیه کننده فیلم گفته‌ایم که فیلم مشکلی برای پروانه نمایش ندارد و مسیر اکران آن باز است. دلیل این هیاهو و حواشی را نمی‌فهمیم. فیلم فقط در جدول اکران نوروز نیست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان