در بیمارستان های بسیار مجهز و بزرگ حتی یک مسجد هم وجود ندارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 13:08

در بیمارستان های بسیار مجهز و بزرگ حتی یک مسجد هم وجود ندارد

شماره: 17499
Aa Aa

او با بیان این که بهبود این وضعیت برای ما یک رسالت است گفته پیوند حوزه و دانشگاه باید به اشکال مختلف مانند اردوهای راهیان نور عملیاتی شود.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت ایران؛
در بیمارستان های بسیار مجهز و بزرگ حتی یک مسجد هم وجود ندارد

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت ایران در دیدار جمعی از فعالان قرآنی نظام سلامت گفت:

شورای عالی فرهنگی در وزارت بهداشت احیا می شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از وبدا، او اظهار داشت:

اصلی ترین برنامه وزارت بهداشت در دوره کنونی اجرای طرح "عدالت و تعالی نظام سلامت" است و انتخاب لغت تعالی معنی دار است چراکه نظام سلامت نیازمند تعالی است. بشریت با فقر شدید معنویات روبرو است و باید بیشتر به ارتقای سلامت معنوی توجه کنیم. می توانیم از ظرفیت ارزشمند و بی نظیر قرآن کریم برای ارتقای سلامت معنوی استفاده کنیم. علوم پزشکی با خداشناسی، ارتباط بسیار نزدیکی دارد و وقتی انسان، خودش را بشناسد گویی خدا را شناخته است. امروزه ۹۵ درصد از مدیران وزارت بهداشت و روسای دانشگاه های علوم پزشکی از نیروهای جهادی، انقلابی، قرآنی و متدّین انتخاب شده اند که این فرصت خوبی برای تحول در تربیت نیروهای متعهد، متخصص و متدّین به وجود آمده است 

وزیر بهداشت گفت:

در بیمارستان های بسیار مجهز و بزرگ حتی یک مسجد هم وجود ندارد و نمازخانه ها در مکان های بسیار نامناسبی در نظر گرفته شده اند و بهبود این وضعیت برای ما یک رسالت است. توسعه فضای معنوی نه تنها برای پزشکان، اساتید و دانشجویان بلکه برای بیماران مهم و موثر است .متاسفانه در مجامع علمی کمتر آثاری از قرآن می بینیم و تصور می کنیم که قرآن حتما باید در نشست های قرآنی قرائت شود. تعامل نزدیک تر حوزه و دانشگاه ضروری است. در دریای معرفت و علم قرار داریم اما شعار پیوند حوزه و دانشگاه تا کنون تحقق چندانی نیافته که باید به اشکال مختلف از جمله اردوهای مختلف مانند راهیان نورعملیاتی شود.

عین الهی گفت:

امسال اربعین حسینی بسیار با شکوهی خواهیم داشت و باید برای تسهیل حضور دانشجویان و اساتید علوم پزشکی در راهپیمایی اربعین برنامه ریزی کنیم و وزارت بهداشت این آمادگی را دارد که با برنامه های فرهنگی، قرآنی و معنوی به این امر کمک کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان