دستور تامین داروی بیماران اس.ام.ای صادر شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 4:42

دستور تامین داروی بیماران اس.ام.ای صادر شد

شماره: 15940
Aa Aa

ابراهیم رئیسی بیماران خاص را فرزندان خود و اعضای دولت دانسته و از وزیر بهداشت خواسته اعتبار مورد نیاز بیماری‌های خاص در بودجه گنجانده شود.

در حاشیه جلسه فوق‌العاده دولت برای بررسی بودجه ۱۴۰۱؛
دستور تامین داروی بیماران اس.ام.ای صادر شد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور  ایران در حاشیه جلسه فوق‌العاده دولت برای بررسی بودجه ۱۴۰۱ با تعدادی از نمایندگان خانواده‌های بیماران SMA دیدار و درباره نیازها و مشکلات شان گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او پس از شنیدن دغدغه‌ها و نگرانی خانواده بیماران و گزارش وزیر بهداشت و مسئولین ذیربط در زمینه روش‌های تامین دارو برای بیماران خاص از جمله SMA دستور داد داروی مورد نیاز بیماران در اسرع وقت برای یک دوره زمانی میان‌مدت و بلندمدت تهیه و با سازوکار مناسب در اختیار خانواده بیماران قرار گیرد و همزمان مراکز دانشگاهی و دانش‌بنیان نیز اثربخشی آن را مورد بررسی قرار دهند تا بعد از اتمام این دوره تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

رئیسی بیماران خاص را فرزندان خود و اعضای دولت دانست و گفت:

دولت رسیدگی و تامین داروهای بیماران به ویژه بیماری‌های خاص را وظیفه خود می‌داند و باید هر کاری که برای کاهش آلام خانواده‌ها و درمان فرزندان‌شان لازم است انجام شود.

رئیس جمهور خطاب به وزیر بهداشت گفت:

اکنون که در حال تدوین بودجه ۱۴۰۱ هستیم اعتبار مورد نیاز و ضروری برای بیماری‌های خاص را هم پیشنهاد بدهید که در بودجه گنجانده شود.

رئیسی از مسئولان وزارت بهداشت خواست با همت مضاعف تلاش کنند تا مشکل و دغدغه خانواده بیماران حل شود و توجه داشته باشند که زیاد شدن تعداد بیمار از مسئولیت‌ آنها نمی‌کاهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان