دولت نهضت اتمام "پروژه‌های نیمه‌تمام" را دنبال می کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:15

دولت نهضت اتمام "پروژه‌های نیمه‌تمام" را دنبال می کند

شماره: 18038
Aa Aa

در این دولت نمی‌خواهیم هیچ پروژه جدیدی را آغاز کنیم. پروژه‌های نیمه‌تمام حقیقتاً مردم را رنج می‌دهد و فقط روی اتمام طرح‌های نیمه‌تمام تمرکز خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور ‌ایران در سفر استانی به آذربایجان شرقی؛
دولت نهضت اتمام "پروژه‌های نیمه‌تمام" را دنبال می کند

سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ‌ایران در بیست و سومین سفر استانی به آذربایجان شرقی گفت:

مردم آذربایجان‌ هیچ‌جا برای انقلاب کم نگذاشته‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او ادامه داد:

دولت مردمی به‌دنبال آن است تا در سفرهای استانی نهضت اتمام "پروژه‌های نیمه‌تمام" را دنبال کند. استان آذربایجان شرقی با برخورداری از قریب به 10 هزار شهید و 24 هزار جانباز در دفاع مقدس، خوش درخشید و مردم این استان حقیقتاً در هیچ عرصه‌ای کم نگذاشتند. به‌عنوان خدمتگزاران مردم تلاش خواهیم کرد به مردم خدمات شایسته‌ای ارائه شود. آذربایجان شرقی استان زنان و مردان فرهیخته‌ای است که در طول تاریخ و در بزنگاه‌هایی مثل نهضت مشروطه و مبارزات نهضت اسلامی به‌خصوص در 29 بهمن سال 1356 مقابل زورگویی‌ و سلطه‌طلبی قهرمانانه ایستادگی کرده و مهد مردان بزرگ و نامداری چون علامه طباطبایی، علامه امینی، آیت‌الله شهید مدنی و آقای قاضی است که برای جهان اسلام به‌عنوان الگو مطرح هستند.

‌رئیسی اظهار کرد:

دولت مردمی با قدردانی از همه تلاش‌ها و اقدامات انجام‌شده از قبل به‌دنبال آن است تا در سفرهای استانی نهضت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را دنبال کند. پروژه‌های نیمه‌تمام حقیقتاً مردم را رنج می‌دهد. مردم می‌خواهند که وضعیت راه‌آهن تبریز میانه یا وضعیت چرم‌سازی در استان سامان یابد. در این دولت نمی‌خواهیم هیچ پروژه جدیدی را آغاز کنیم بلکه فقط روی اتمام طرح‌های نیمه‌تمام تمرکز خواهیم کرد.

  •  

سیدابراهیم رئیسی در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان‌ شرقی نیز اظهار کرد:

فرهنگ، تمدن و مدنیت مردم آذربایجان به‌ عنوان تمدن ایرانی - اسلامی مدنیتی را ارائه کرده است که سرشار از خداپرستی، توجه به دیگران، ایثار، مقاومت همراه با معنویت، عدالت و عقلانیت است. دولت افتخار می‌کند که خدمتگزار مردم است و خداوند را شاکریم که از روزانه ۷۰۰ فوتی کرونایی به صفر رسیده‌ایم که باید از زحمات کادر درمان، تلاش مسئولان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تشکر کنیم. دولت کار خود را با دو اولویت مهم آغاز کرد که اولین اولویت حفظ سلامت مردم از طریق واکسیناسیون عمومی و دومین اولویت معیشت مردم و اقتصاد کشور است و همه‌ تلاش خود را در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به‌ کار بسته و بودجه‌ سال ۱۴۰۱ را نیز بر این اساس تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم. ما به‌ دنبال ازبین‌بردن ساختارهای فسادزا بوده و آماده‌ایم در این راه دستان تمامی مفسدان و رانتخواران را قطع کنیم. جا دارد از همراهی ملت ایران اسلامی در ناکام‌گذاشتن دشمنان تشکر کنم چراکه دشمنان سعی داشتند مردم را نامید کنند ولی مثل همیشه ناکام ماندند.

  •  

او همچنین در نشست با جمعی از نخبگان استان آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از این دیدار در مورد اقدامات دولت برای مهار ویروس کرونا در ایران گفت:

دولت محور برنامه‌های خود را بر عدالت قرار داده است.
 

22

رئیسی با اشاره به انتقاد یکی از نخبگان از دقت ناکافی در دهک‌بندی پرداخت یارانه‌ها اظهار داشت:

من هم موافق هستم که در دهک‌بندی‌ها دقت کامل نشده لذا تاکید کرده‌ام مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک‌بندی‌ها تا حد مقدور دقت کنند و حتما کسانی که معترض هستند یارانه به حسابشان ریخته شود.

رئیس‌جمهوری استفاده از ظرفیت بانوان در سطوح مختلف مدیریتی را یک ضرورت دانست و گفت:

سخن از نقش‌آفرینی بانوان در جامعه مربوط به اشتغال نیست بلکه نیاز به این ظرفیت و استعدادهاست.

او ا اشاره به اهمیت بوم‌گردی و توسعه صنعت گردشگری اظهار کرد:

در بوم‌گردی باید فرهنگ بومی، روستایی و عزت ملی حفظ شود و نباید فرهنگ شهدا به حاشیه برود.

رئیسی با مهم خواندن استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی گفت:

مشورت با نخبگان و دلسوزان خوب است اما مسئولان و استانداران باید تصمیم‌گیرنده نهایی باشند. دولت قومیت‌های مختلف در کشور را تهدید نمی‌داند بلکه این یک فرصت برای کشور است و باید از این فرصت استفاده کرد.

  •  

سیدابراهیم رئیسی در جلسه‌ شورای اداری آذربایجان شرقی نیز تنها راه نجات کشور از شرایط کنونی اقتصادی را تولید دانست و گفت:

بر همین اساس رشد اقتصادی مبتنی بر سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است و باید در این راستا شرکت‌های بزرگ داخلی را روی کار آورد و با هموارکردن راه زمینه‌های حضور این شرکت‌ها در اقتصاد را فراهم کنیم. بدون حضور بخش خصوصی پیشرفت ممکن نیست و باید سرمایه‌گذاران احساس امنیت کرده و سود آنها تضمین شود. مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها باید در این مسیر حرکت و زمینه‌های فعالیت آنها را مهیا کنند.

 

224

رییسی اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی را عامل اصلی حضور بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی برشمرد و ادامه داد:

اینکه واگذاری‌ها به گونه‌ای باشد که تعطیل نشوند چندان درست نیست بلکه اگر کارخانه‌ای واگذار می‌شود باید اداره شود و به جای یک خط تولید خطوط‌ بعدی ایجاد شود. واگذاری‌ها باید کاملا خصوصی باشد و اینکه برخی واگذاری‌ها به حوزه‌های غیر دولتی عمومی انجام می‌شود از سوی مردم واگذاری به بخش خصوصی تلقی نمی‌شود چون معتقدند دولت نمی‌تواند متصدی خوبی باشد.

او سرمایه‌گذاری بانک‌ها را از دیگر نیازهای رشد اقتصادی کشور خواند و با بیان اینکه هرگونه نقدینگی باید به سمت تولید برود گفت:

در غیر این صورت سیل بنیان‌کنی ایجاد می‌شود که خرابی‌های زیادی به بار خواهد آورد.

رییسی هدف غایی از اصلاحات اقتصادی در کشور را رشد اقتصادی دانست و افزود:

در غیر این صورت این همه اقدامات و برنامه‌های دولت جز زحمت مردم چیزی نخواهد داشت. باید بازنگری عمیق در فرآیندها صورت بگیرد و با بهره‌گیری از کارمند، بودجه و فرآیندها، بهره‌وری را افزایش داد و این با جوشش از درون مدیران میانی استانی محقق می‌شود تا برای انجام امور مردم آرام نگیرند.

رئیس‌جمهوری انتظار از مدیران استان‌ها را داشتن روحیه انقلابی و تعقلی بیان کرد و گفت:

اگر مدیر و کارمندی در این مسیر حرکت نمی‌کند باید تغییر کند و بنده نمی‌گویم این افراد از کار بیکار شوند بلکه می‌توان با تغییر مکان خدمت از افراد با روحیه جهادی استفاده کرد. خیلی کارها از دست مدیران استانی برمی‌آید. بیش از ۷۰ درصد پیشرفت امور سهم مدیران است.

وی گفت:

امروز خواست شهدا و مردم انقلابی‌ماندن و انقلابی‌بودن است و اقتضای انقلابی‌بودن این است که انقلابی اندیشیده و عمل کنیم. مهم نیست کارها به نام چه کسی تمام شود، مهم این است که کارها با اخلاص انجام شود تا گشایش‌ها به وجود آید و همه اینها به نام انقلاب اسلامی و شهدا تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ما سرباز انقلاب هستیم اضافه کرد:

مسئولان نیز باید نگاهشان اینگونه باشد و موانع را با اخلاص و جدیت برطرف کنند. ما معتقداتمان، رهبری و شهدا هستند.

رئیس‌جمهوری در مورد مسائل فرهنگی نیز با بیان اینکه هویت آذربایجان شرقی فرهنگی است گفت:

فرهنگ اصیل، غیرتمندانه و ایثارگرانه همواره باید حفظ شود که بخشی از نقشه مهندسی فرهنگی است.

او در پایان با اشاره به وجود دانشگاه‌های بزرگ و حوزه علمیه معتبر در آذربایجان شرقی اضافه کرد:

ما همواره در حوزه‌های علمیه اساتید و مراجع بزرگی داشته‌ایم که از این خطه برخاسته بودند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان