ذخیره‌ سد زاینده‌رود تنها تا دی‌ماه کفاف آب اصفهان را می‌دهد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 15:32

ذخیره‌ سد زاینده‌رود تنها تا دی‌ماه کفاف آب اصفهان را می‌دهد

شماره: 19975
Aa Aa

او گفته تقریباً کل کشور با کاهش شدید ذخایر آبی خود مواجه هستند اما در مورد اصفهان امیدواریم میزان آب موجود را به ابتدای فصل بارش برسانیم.

مجید مختاری، سخنگوی شرکت آبفای اصفهان؛
ذخیره‌ سد زاینده‌رود تنها تا دی‌ماه کفاف آب اصفهان را می‌دهد

ذخیره فعلی سد قطعاً تا ابتدای فصل بارش و اوایل دی‌ماه کفاف آب شرب اصفهان را می‌دهد.

به گزارش اسپادانا خبر، مجید مختاری، سخنگوی شرکت آبفای اصفهان به ایسنا گفت:

تقریباً کل کشور با کاهش شدید ذخایر آبی خود مواجه هستند در مورد اصفهان نیز امیدواریم میزان آب موجود را به ابتدای فصل بارش برسانیم. گفته شده که از نیمه دوم آبان ماه بارش‌ها آغاز می‌شود اما تأمین آب بر عهده شرکت آب منطقه‌ای و توزیع آب بر عهده شرکت آبفا است و خوشبختانه اقدامات خوبی در آب منطقه‌ای اصفهان در حال انجام است تا ظرفیت تأمین آب بیشتر شود. در حالت بدبینانه ذخیره فعلی سد قطعاً تا ابتدای فصل بارش و اوایل دی‌ماه می‌رسد البته با توجه به کم شدن مصارف شاید این ذخیره بیشتر هم جواب دهد.

او در پاسخ به این سؤال که اصفهان نیز به شرایطی همانند همدان دچار خواهد شد یا خیر؟ گفت:

امیدوارم اینگونه نشود البته زمان بارش‌ها در اختیار ما نیست و اگر بارش داشته باشیم مشکلی نخواهیم داشت اما مطابق پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ها از نیمه دوم پاییز آغاز می‌شود.

وی درباره کیفیت آب شرب اصفهان با توجه به کاهش شدید ذخیره سد زاینده‌رود گفت:

خط قرمز ما کیفیت آب شرب است و آبی که از تصفیه‌خانه باباشیخعلی خارج می‌شود تمام پارامترهای فیزیکی و شیمیایی لازم را دارد. روزانه ۹۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب در تصفیه‌خانه باباشیخعلی تولید می‌شود و مردم باید با صرفه‌جویی از این وضعیت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه امروز تمام کشور دچار تنش آبی شده است ادامه داد:

در حال حاضر در هیچ نقطه از شهر اصفهان قطعی و افت فشار آب شرب نداریم با این وجود صرفه‌جویی در مصرف آب توسط مردم ضرورت دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان