ضوابط پوششی بازیگران ابلاغ می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 4:11

ضوابط پوششی بازیگران ابلاغ می‌شود

شماره: 21140
Aa Aa

باید در مورد تولیدات در کل تولیدات نمایشی تلویزیون، وی او دی‌ها و سینما حداقل‌هایی در نظم ارزشی و عرفی رعایت و پوشش‌های ناروا از طریق تولیدات نمایشی ترویج نشود.

رئیس ساماندهی کارگروه مدولباس جمهوری اسلامی ایران؛
ضوابط پوششی بازیگران ابلاغ می‌شود

سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس ساماندهی کارگروه مدولباس جمهوری اسلامی ایران گفت:

آئین‌نامه ضوابط پوشش بازیگری در محصولات و تولیدات نمایشی توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تصویب و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، او اظهار داشت:

باید در مورد تولیدات در کل تولیدات نمایشی تلویزیون، وی او دی‌ها و سینما حداقل‌هایی در نظم ارزشی و عرفی رعایت شود که این امر به بحث پوشش و آرایش مربوط می‌شود و ما در حوزه پوشش آئین نامه‌ای را اماده کرده ایم که این‌آئین‌نامه مورد توافق هر سه جریان وی او دی‌ها، تولیدات نمایشی تلویزیون رسمی و سینما قرار گرفته است اما اعمالش بر عهده ناظران خود این سه جریان است. به لحاظ نظارت ما باید حتماً به این سمت برویم که پوشش‌های ناروا از طریق تولیدات نمایشی ترویج نشود و شکل و شمایل و مد و تیپ و شاکله متقارن با فرهنگ ما باشد حتی در بازیگرانی که نقش منفی را ایفا می‌کنند. نباید بگذاریم که این شمایل حتی بازیگران با نقش‌های منفی در جامعه تداعی شود.

وی گفت:

ما در نفس پوشش چندان مشکلی نداشته ایم؛ مسئله در میزانسن و نحوه حرکت و شرایط کلی است که در آثار در نسبت با زیست عفیفانه وجود دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان