عملکرد صدا و سیما امنیت ایران را به مخاطره می اندازد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 18:24

عملکرد صدا و سیما امنیت ایران را به مخاطره می اندازد

شماره: 18056
Aa Aa

جزمیت و دگماتیسم ناشی از گرایش‌های الهی، اعتقاداتی، سیاسی و ایدئولوژیک ارتباط رسانه‌های جمعی ایران را با واقعیت‌های اجتماعی قطع کرده است.

بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه و پژوهشگر عنوان کرد؛
عملکرد صدا و سیما امنیت ایران را به مخاطره می اندازد

بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه در دانشگاه و پژوهشگر مسئولین حاضر در صداوسیما را مقصر اصلی کاهش مخاطب، پخش اخبار جعلی و بی اعتمادی مخاطبان به رسانه داخلی خواند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرآنلاین، او گفت:

«به نظر من گفتمان انقلاب و حاکمیت سیاسی ما اساسا درکی از سوژه مدرن، جهان مدرن و منطق مدرن ندارد. بسیاری از افرادی که در نهادهای ما فعالیت می‌کنند بر اساس صلاحیت علمی انتخاب نشده‌اند لذا کارشان حرفه‌ای نیست و همه این موارد دست به دست هم داده‌اند که ما از لحاظ رسانه‌ای صحنه را واگذار کرده‌ایم. ما نیازمند تغییر نگاه اساسی و تغییر پارادایمی هستیم. اگر صدا و سیما با همین روش ادامه دهد اتفاقاتی مانند آن چیزی که تا الان در این سازمان رخ داده است باز تکرار خواهد شد و این برای کشور و امنیت ما اصلا خوب نیست. رسانه‌های ما و مسئولین ما درک متافیزیکی و فلسفی از آنتالوژی رسانه‌های مدرن ندارند لذا رسانه را نمی‌شناسند و کاملا علیه خود رسانه و منطق آن عمل می‌کنند. به همین دلیل رسانه‌های ما به هیچ وجه گامی در جهت وحدت ملی بر نداشته‌اند. ما صحنه جنگ رسانه‌ای را کاملا به دشمن واگذار کرده‌ایم. جزمیت و دگماتیسم که یا ناشی از گرایش‌های الهی و اعتقاداتی است یا ناشی از گرایش‌های سیاسی و ایدئولوژیک، ارتباط رسانه‌های جمعی ما از جمله صداوسیما ما را با واقعیت‌های اجتماعی قطع کرده است و این بزرگ‌ترین آفت برای یک رسانه جمعی است. بی اعتمادی به رسانه‌های ملی سبب شده که مردم ما به عنوان خوراک هر روز پای رسانه‌هایی که معلوم است با چه انگیزه‌ای شکل گرفته‌اند بنشینند. در واقع این رسانه‌های بیگانه هستند که فضای ذهنی جامعه ما را شکل می‌دهند.»

وی ادامه داد:

از همان زمان که ما دیش‌های ماهواره را ازبالای پشت بام‌ها پرت کردیم تا امروز روش درستی را در پیش نگرفتیم. تکنولوژی‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی جزو نیروهای تاریخی و اثرگذار هستند و جهان را در خودشان هضم کرده‌اند. ما باید قدرت این رسانه‌ها را بشناسیم. متأسفانه در جامعه ما با این رسانه‌ها مواجهه‌ها غیرفلسفی و غیر پدیدارشناسانه و مواجهه‌های سیاسی، پلیسی و امنیتی می‌شود آن هم در جایی که به هیچ عنوان محل این‌گونه برخوردها نیست. ما زمانی که ما با غرب مواجه شدیم، دو تکه شدیم بخشی از ما در سنت زندگی می‌کند و بخشی هم مدرن شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان