نوجوانان هر کدام یک وصیتنامه بنویسند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 3:44

نوجوانان هر کدام یک وصیتنامه بنویسند

شماره: 19026
Aa Aa

دبیرستانی ها به میدان آمدند و انقلاب پیروز شد| نوجوانان وصیتنامه ای شبیه وصیتنامه شهدا بنویسند| دبیرستانی بودیم که اسلحه دست می گرفتیم.

علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه؛
نوجوانان هر کدام یک وصیتنامه بنویسند

علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در سوگواره «احلی من العسل» گفت:

رسم روزگار این است که پسرها و دخترها یا از پدر و مادر خودشان دیندارتر می شوند و یا دین پدر و مادرشان را کنار می گذارند چون پسرها و دخترها تغییر می خواهند.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

متأسفانه بعد از دفاع مقدس کمی به دبیرستانی ها بی توجهی شد و نظام آموزش و پرورش تحول لازم را پیدا نکرد. ممکن است الآن نظام آموزش و پرورش فرقی بین متوسطه اول و دوم قائل نشود. از این جهت که اینها انسان های مکلف و شرعا مسئول در برابر خداوند عالم هستند. شاید نظام آموزشی مدرسه هم باید تغییر کند. تا حدی این تغییرات هست و ما باید گام های بسیار بلندتری را برداریم.

وی گفت :

حضرت امام با جوانان دبیرستانی انقلاب کردند. وقتی دبیرستانی ها انقلاب امام خمینی(س) را فهمیدند و به میدان آمدند انقلاب پیروز شد. بن مایه بسیج را همین دبیرستانی ها تشکیل دادند. حضرت امام با دبیرستانی ها مقابل جریان های تروریستی سهمگینی ایستادند. ما دبیرستانی بودیم که در بسیج محله ها اسلحه دست می گرفتیم و امنیت شهر را در کوچه پس کوچه های محله ها حفظ می کردیم.

پناهیان گفت:

عشق به شهادت در یک نوجوان شدنی است. من از نوجوانان می خواهم که هر کدام یک وصیتنامه بنویسند انگار می خواهند به شهادت برسند. الهی ۱۰۰ سال دیگر عمر کنند ولی به تأسی از این شهدای بزرگ که بسیاری از آنها نوجوان بودند یا از نوجوانی شهادت طلبی را شروع کردند یک وصیتنامه بنویسید. کسی که از خداوند درخواست شهادت کند به سرعت شهید نمی شود. امیرالمؤمنین(ع) ۵۰ سال برای شهادت گریه کرد. کسی که وصیتنامه بنویسد عمرش طولانی خواهد شد ولی من می خواهم وصیتنامه ای شبیه وصیتنامه شهدا بنویسید. شب عاشورا از بگویید یا اباعبدالله(ع) من می خواهم سرنوشتم این طور شود. قاسم سلیمانی شدن از شما بعید نیست. شهید قاسم سلیمانی پیرمرد شده بود که به شهادت رسید. از نوجوانی که در گود زورخانه فعالیت می کرد به سمت رزمندگی آمد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان