کاغذ از گردونه فعالیت ادارات حذف شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 20:04

کاغذ از گردونه فعالیت ادارات حذف شود

شماره: 22210
Aa Aa

شبکه ملی اطلاعات از زیرساخت‌های مهم پیشرفت است| اقدامات انجام شده باید به مردم توضیح داده شود تا جوانان بدانند کار زیادی در حال انجام است.

ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح پروژه‌های وزارت ارتباطات؛
کاغذ از گردونه فعالیت ادارات حذف شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در آیین افتتاح پروژه‌های وزارت ارتباطات گفت:

برخی از محصولات ارائه شده در نمایشگاه استاندارد خوبی داشته و قابلیت تجاری سازی و صادارت به کشورهای مختلف را دارد.  

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او افزود:

بیش از ۴هزار روستا از خدمات برخوردار شدند و پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته که جای قدردانی دارد.

رئیسی، عصر حاضر را عصر اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد:

فناوری‌ با سرعت بیش از آنچه که تصور می‌شد زندگی را متحول کرده است. فناوری و فضای دیجیتال همه لایه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و ‌وارد متن آن شده است. باید دید چگونه می‌توان در این فضا، علم و توانایی‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی را به نقطه برتر و بالاتری رساند. پیش از این فقط مصرف‌کننده بودیم و در اتوبان‌هایی که دیگران ایجاد کرده بودند تردد داشتیم. جوان‌ها تلاش کردند که خودمان اتوبان بسازیم. علاوه بر اتوبان‌ها ساخت جاده‌های ارتباطی کار پر زحمتی بود. در حوزه نرم‌افزار هم بسیار تلاش شد تا علاوه بر سخت‌افزار، تولید نرم‌افزار هم داشته باشیم. در حوزه نرم افزاری و برنامه نویسی کارهای خوبی انجام شده اما سؤال این است که آیا توانسته ایم به نقطه مطلوب برسیم؟ باید گفت نیازمند این هستیم که تلاش بیشتری صورت گیرد. ‌

رئیسی گفت:

مردم باید مورد حمایت قرار گیرند و نقش دولت باید هدایت، حمایت و نظارت باشد در این صورت با مشارکت بخش‌های مختلف کارهای خوبی به انجام‌ می‌رسد.

او با بیان این جمله که پیشرفت کشور در گرو علم و فناوری است بیان کرد:

پیشرفت کشور در گرو علم و کار دانش بنیان است. با نگاهی به کشورهای آسیا متوجه می‌شویم که باید بیشتر تلاش کنیم. به میزانی که ما از حوزه نفت درآمد داریم برخی از این حوزه کسب درآمد می‌کنند و فهمیده اند که اقتصاد دیجیتال در حوزه نرم‌افزار جای کار بسیار دارد. رشد اقتصادی ما در حوزه اقتصاد دیجیتال می‌تواند خیلی بالاتر و برتر از این باشد. جوانان ما آمادگی دارند، آماده شغل هستند و زمینه‌های اشتغال آنها را باید فراهم کرد. در دانشگاه‌ها در هنگام تحصیل دنبال این هستند که چه زمانی زمینه کار برای آنها فراهم شود و می‌توانید با شرکت‌هایی که با شما کار می‌کنند زمینه این شغل را کاملا آماده کنید که جوانان با اشتیاقِ حضور پیدا کنند و در کشور خدمت کنند. تا قبل از این دولت، شبکه ملی اطلاعات ۲۳ درصد رشد داشت و الان به ۶۰ درصد رسیده و در حال افزایش است. امیدواریم که سرعت را بالاتر ببریم البته از کیفیت کار نباید کاسته شود که بتوانیم به درصد بالا برسیم.

او ادامه داد:

شبکه ملی اطلاعات از زیرساخت‌های مهم پیشرفت کشور است. رهبری به همه ما تأکید کرده‌اند شبکه ملی اطلاعات باید زودتر به نتیجه برسد.  همچنین براساس آمارها ۲۵ تا ۳۰ درصد توانستیم در اجرای دولت الکترونیک پیشرفت حاصل کنیم. باید به سمتی حرکت کنیم که بتوان کاغذ را از گردونه کار اداری خارج کرد تا ارتباطات کاملا هوشمند شود و تا بتوانیم گام‌های بعدی را برداریم کما اینکه کشورهای دیگر هم انجام داده‌اند. ۹۵ درصد دستگاه‌ها به دولت هوشمند متصل شده‌اند اما فقط ۵۰ درصد فعالیتشان در این سامانه به شکل هوشمند انجام می‌شود که کم است. به همه دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری در کشور عرض کنم که حداکثر ظرف یک ماه به این سامانه دولت هوشمند بپیوندند به نحوی که هیچ دستگاهی غایب نباشد.

رییسی در خصوص ارزیابی عملکرد کارکنان اداری بیان کرد:

باید عملکرد مدیران سنجش شود البته کارکنان ادارات دولت در ۴ حوزه باید پاسخگو باشند، یکی محضر خدا، دیگری در خدمت شهروندان و سوم ارباب رجوع و دستگاه و چهارم سلسله مراتب سازمانی. با این‌نظاماتی که وجود دارد توسعه این فناوری می تواند اطمینان‌نسبی ایجاد کند تا کار درست انجام شود. رضایت ارباب رجوع و عموم شهروندان از جمله مهمات است.

رئیسی با بیان اینکه مسئولیت‌ها باید مضاعف شود تا مردم گلایه مند نباشند گفت:

اقدامات انجام شده باید به مردم توضیح داده شود و تبیین صورت گیرد تا جوانان بدانند امروز کار زیادی در حال انجام است، همچنین پیشرفت کار باید به مردم گزارش داده شود.  

او گفت:

باید محصول دانش بنیان استاندارد باشد و حمایت از آن صورت گیرد و این‌محصول به کالای تجاری سازی تبدیل و صادرات بالا داشته باشند. هیچ دستگاهی در کشور حق ندارد کالا و محصولی را که در شرکت دانش بنیان با کیفیت تولید می‌شود از خارج وارد کند، این جز واردات بی رویه است و به کشور لطمه می‌زند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان