کشتی فامیلی سورو بندر کجاست؟ | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:16

کشتی فامیلی سورو بندر کجاست؟

شماره: 7752
Aa Aa

یکی ازمشکلات عدیده شهروندان خارگ، بحث تردد از طریق دریا و وجود کشتی های مسافربری با استانداردهای بالاست.

بخشداری ازحرف تا عمل؛
کشتی فامیلی سورو بندر کجاست؟

خارگ| سید فریورموسوی| اسپادانا خبر

یکی از ارگانهای دولتی که طی سالیان اخیرتوانسته با تلاش های مسئولانش تا حدود زیادی دل مردم این جزیره را شاد کرده و مردم را به این ارگان مطمئن سازد، بخشدار وبخشداری ویژه خارگ است . محمود رضایی، بخشدار ویژه خارگ طی چند سال اخیر توانسته با هدایت این بخشداری تا حدود زیادی مردم را راضی نگاه داشته و درجهت احقاق حقوق مردم و شهروندان این جزیره گام بردارد .

یکی ازمشکلات عدیده شهروندان خارگ، بحث تردد از طریق دریا و وجود کشتی های مسافربری با استانداردهای بالاست که از لحظه ورود رضایی به مسئله تردد دریایی وکشتی های ایمن و بررسی حل این معضل می توان گفت تا حدود زیادی مافیای کشتی های مسافربری درخط بوشهر به خارگ و بالعکس به بن بست خورده و یا درحال فروپاشی قرارگرفته اند.

مسئله تردد دریایی شهروندان خارگ یکی از اساسی ترین مشکلات این اهالی مظلوم از دیر باز، پس از حذف کشتیرانی والفجر درمسیر دریایی فوق به اوج خود رسید و این درحالی بود که پس ازمدتی کوتاه، کشتی آروس مهیار گام به آب های نیلگون خلیج همیشه فارس نهاد تا دردی از دردهای مردم این جزیره دوا کند اما به محض ورود کشتی آروس مهیار، بحث نام صاحب آن و چگونگی هزینه ساخت و خرید این کشتی درمیان اهالی جزیره سربازکرد تا جایی که کاربه پیگیری های قضایی منجرگردید اما به هرترتیبی که بود، اکنون آروس مهیار با هر مالکی که دارد درحال خدمت است و تردد مردم را تا حدود زیادی سهل، آسان وبیمه نموده است. بعداز حضوریک باره آروس مهیار و باکمک برخی از اهالی بومی وکاربلد درکشتیرانی، کشتی دیگری با نام رویای جنوب به آب های خارگ وارد گردید که بازهم با واکنش منفی برخی از دریادلان و صاحب منصبان این حرفه مواجه گردید که مجددا" با ورود به موقع محمود رضایی، بخشدار خارگ به این بحث، جریان کشتی رویای جنوب نیز خاتمه یافت واین کشتی نیز در کنارکشتی آروس مهیار به جابجایی و تردد مسافران در خط بوشهر به خارگ و بالعکس ادامه داد .

در همین حین کشتی دیگری بانام سوروبندر خود را به آب های بوشهر و خارگ رساند تا این کشتی نیز در کنار دو کشتی دیگر به کارجابجایی مسافران خارگ کمکی کرده باشد اما با حضور و ورود این کشتی، ساز مخالفت برخی از قدیمی های خارگ به میان آمد و برخی خواستار آن شدند تا یکی از این کشتی ها در مسیر پرتردد خارگ به گناوه و بالعکس فعالیت نماید که با مافیای گناوه ای ها که نمایندگان شان درخارگ نیز حضوری چشمگیر داشته و دارند مواجه گردیدند که تاکنون نیز این مهم ادامه دارد اما پس از مدتی کوتاه مالکان کشتی سوروبندر به کار در این پایانه خاتمه داده و این کشتی به جزیره قشم بازگشت و این بازگشت، شروعی دوباره برای ورود رضایی، بخشدار خارگ بود تا برای رهایی از زیر بار باند مافیایی کشتیرانی درمسیرخارگ به بوشهر بالعکس و درحالی که باز هم برخی به دنبال شایعه وداستان سرایی بودند تا پای این کشتی به لنگرگاه خارگ نرسد اقدام به خرید کشتی سوروبندر از صاحبان آن نمود.

طبق آخرین اخبار دریافتی از نحوه و چگونگی خرید امتیازکشتی سوروبندر، مشخص شد که چند شهروند خارگی بصورت شراکتی توانسته اند دوسوم از امتیاز این کشتی را خریداری نمایند که هنوز یک سوم ازمالکیت آن در اختیار یکی از صاحبان قبلی کشتی فوق می باشد .

به هر حال، هنوز پای این کشتی به لنگرگاه خارگ نرسیده است؛ کشتی ای که خارج از هرنقطه نظری یک کشتی فامیلی به شمار آمده و با هزینه شخصی و برای راحتی تردد شهروندان خارگی خریداری شده است . درخواست مردم از بخشدار ویژه خارگ این است که محیط برای ورود این کشتی به لنگرگاه خارگ وتردد بی قید وشرط آن فراهم گردد چرا که درحال حاضر کشتی فامیلی سوروبندر روزانه متحمل خسارات مالی و جبران ناپذیری درصورت عدم تردد خواهد شد.

هرچند که از یک نفر به عنوان تنها مالک وخریدار اصلی این کشتی نام برده می شود اما بایستی اعلام کرد که صاحبان کشتی فامیلی سوروبندر چند شهروند خارگی می باشند که بایستی از آن ها تقدیر و تشکر نمود. شهروندان خارگ از بخشدار انتظاردارند تا مقدمات هرچه سریعتر ورود کشتی سوروبندر را به لنگرگاه خارگ فراهم نموده تا شاهد تردد آن درخط خارگ بوشهر و بالکعس باشند .

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان