۱۵۴۲ تن از محکومان مشمول عفو یا تخفیف مجازات شدند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:45

۱۵۴۲ تن از محکومان مشمول عفو یا تخفیف مجازات شدند

شماره: 17626
Aa Aa

در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی با عفو یا تخفیف مجازات ۱۵۴۲ تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات و سازمان قضایی موافقت شد.

موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه؛
۱۵۴۲ تن از محکومان مشمول عفو یا تخفیف مجازات شدند

به‌مناسبت عید سعید فطر، رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات ۱۵۴۲ تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.
به گزارش اسپادانا خبر، محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه به مناسبت عید سعید فطر در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که در کمیسیون عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

  •  

همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت پژوهشگر و هنرمند انقلابی آقای نادر طالب زاده را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف خبر درگذشت پژوهشگر و هنرمند انقلابی و پرتلاش و پرانگیزه آقای نادر طالب زاده رحمة الله علیه را دریافت کردم. به خانواده و بازماندگان و همکاران و دوستان ایشان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت و پاداش نیک برای خدمات باارزش فرهنگی و رسانه‌ئی ایشان مسألت مینمایم.

سیّد علی خامنه ای
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

 

منبع| پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

  •  

صادق رحیمی، معاون قضائی قوه قضائیه ایران در تشریح جزئیات موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات محکومان به مناسبت عید فطر اظهار داشت:

از ۱۵۴۲ موردی که مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند ۸۵۵ مورد منجر به آزادی از زندان می شود و ۶۸۷ مورد مشمول تخفیف مجازات قرار گرفتند. از ۱۵۴۲ مورد ۱۲ مورد از عفوشدگان جزء محکومین اعدام بودند که مجازات آن‌ها تبدیل شد، ۷۹ مورد از معفووین از محکومین سازمان قضایی نیروهای مسلح، هزار و ۲۳۴ مورد از محکومین دادگستری(غیر از اعدام) و ۲۱۱ مورد هم از محکومین تعزیرات حکومتی و ۶ مورد هم مربوط به ماده ۲۰ آئین نامه عفو می‌باشند. از مواردی که عنوان شد ۵۱ مورد از خانم‌ها، ۵ مورد از اتباع بیگانه، ۲ مورد از کسانی که مشمول عفو قرار گرفتند زیر ۱۸ سال و ۴ مورد هم از محکومین امنیتی هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان