۲۵۰ صندوق امانت یکی از شعب بانک ملی در تهران به سرقت رفت | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 1:34

۲۵۰ صندوق امانت یکی از شعب بانک ملی در تهران به سرقت رفت

شماره: 18104
Aa Aa

پلیس می گوید چند نفر از کارکنان این بانک که در بررسی های اولیه قصور و سهل انگاری داشته‌اند تحت نظر قرار گرفته و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

در روزهای تعطیل و در خیابان انقلاب تهران؛
۲۵۰ صندوق امانت یکی از شعب بانک ملی در تهران به سرقت رفت

۲۵۰ صندوق امانت در بانک ملی رو به روی دانشگاه تهران به سرقت رفت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، علی ولیپور گودرزی، رییس پلیس آگاهی پایتخت در خصوص خبر منتشر شده سرقت از صندوق امانات یکی از بانک‌های واقع خیابان انقلاب گفت:

به محض اطلاع از وقوع سرقت پیگیری‌های لازم برای دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ویژه قرار گرفت. چند نفر از کارکنان بانک که در بررسیهای اولیه در این حادثه قصور و سهل انگاری داشته‌اند تحت نظر قرار گرفته و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت نیز اعلام کرد که اخبار تشریحی و تکمیلی در این خصوص را به زودی اعلام خواهد کرد.

  •  

وب‌سایت بانک ملی ایران نیز توضیحاتی را ارائه کرده است.

این بانک اعلام کرد:

حادثه شعبه دانشگاه بانک ملی ایران که به بروز برخی خسارات محدود به صندوق اجاره ای منجر شد از سوی پلیس و مراجع ذیربط در حال پیگیری است. علل بروز این حادثه پس از بررسی های نهایی به زودی اعلام خواهد شد. بانک ملی ایران در چارچوب مقررات قانونی در حال پیگیر خسارات وارده بوده و فعالیت شعبه دانشگاه نیز طبق روال سابق ادامه دارد.

  •  

خبرگزاری مهر نیز نوشته است:

تعدادی از سارقان در تعطیلات اخیر از ساختمان مجاور وارد شعبه ممتاز بانک ملی واقع در خیابان انقلاب رو به روی دانشگاه تهران شدند و حدود ۲۵۰ عدد از صندوق امانات را باز و اموال داخل این صندوق‌ها را به سرقت بردند.

‏سیستم هشدار بانک که باید هم به موبایل رئیس بانک و هم به سامانه پلیس متصل باشد فقط به موبایل رئیس بانک متصل بوده است.

این سرقت به موبایل رئیس بانک پیامک شد اما به دلیل اینکه در گذشته این سامانه هشدار اشتباهی ارسال کرده بوده است رئیس بانک به این پیامک اعتنایی نکرده و فکر کرده پیامک اشتباه است.

  •  

خبرگزاری فارس نوشته است:

اخبار اولیه حاکی از آن بود که سارقان با تخریب و ایجاد حفره وارد قسمت صندوق امانات شده و تعدادی صندوق را سرقت کرده اند. در فضای مجازی برخی تعداد صندوق های به غارت رفته را ۲۵۰ و برخی دیگر هزار صندوق عنوان کرده‌اند؛ خبری که بانک ملی در خصوص آن هنوز اظهار نظری نکرده است.

سرقت در پنجشنبه شب و در ساعات بامدادی روز ۱۳ خرداد به وقوع پیوسته و سارقان از طریق درب پشت ساختمان که در داخل پارکینگ داخلی وجود دارد با تخریب و بریدن قفل وارد ساختمان شده و بعد از برش دادن در گاوصندوقی بزرگ و برهم زدن رمز آن به محوطه صندوق امانات بانک وارد شده اند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۲۵۰ صندوق امانات تخریب شده اما محتویات فقط ۱۶۹ صندوق تخلیه شده است. سارقان بعد از سرقت از درب پشتی بانک که در داخل پارکینگ قرار دارد و قفلش را شکسته بودند خارج شده و دوباره بر روی آن در «قفل» زده و درنهایت از پارکینگ خارج شدند.

روز گذشته و بعد از ورود کارمندان به بانک سرقت به پلیس اطلاع داده شد. پلیس به تعدادی سوظن داشته و چند نفر را هم بازداشت کرده است.

  •  

مونسان، عضو هیئت رئیسه بانک ملی درباره جزئیات جدید از سرقت شعبه دانشگاه بانک ملی اظهار داشت:

از 1000 صندوق امانات که در شعبه دانشگاه وجود داشت حدود 162 صندوق مورد سرقت قرار گرفت.

وی افزود:

از 250 صندوق امانات که در اختیار مشتریان بوده 162 صندوق را با دیلم شکسته اند و هر صندوقی که پر بوده را خالی کرده اند.

او با بیان اینکه خیلی از صندوق ها پر بوده اند که موفق به خالی شدن آنها نشده اند گفت:

از همان دیروز بخش های نظامی، انتظامی و امنیتی وارد عمل شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که سارقان با وجود اینکه این شعبه در مکان پر رفت و آمدی قرار دارد چطور وارد شعبه شدند؟ گفت:

این موضوع درحال رسیدگی است. دوربین های اطراف توسط نیروهای انتظامی درحال کنترل است. سارقان با ابزار و امکانات پیشرفته ای وارد ساختمان شدند و متأسفانه این اتفاق ناگوار رخ داده است. امروز مالباختگان دعوت شدند به بانک تا شناسایی اموال صورت گیرد. تعدادی از مالباختگان دیروز بعضا مطلع شده بودند و تا امروز از آنها خوداظهاری انجام شده است که محتویات این صندوق ها چه بوده است. از دیروز صورت‌جلسه انجام شده و آثار جرم باقی مانده مورد استفاده نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه خسارات را چطور قرار است پرداخت کنید؟ گفت:

با نظارت مراجع قضایی خسارت تمامی مالباختگان توسط بانک ملی پرداخت خواهد شد.

او در پاسخ به این سؤال که در بیانیه پلیس به کم کاری برخی ها اشاره شده گفت:

این بیانیه پلیس بوده است، تمام همکاران شعبه حضور دارند و هیچ کدام غایب نیستند. رسیدگی ها در حال انجام هست که اگر احیاناً از درون سازمان خلاءهایی وجود داشته به آن رسیدگی شود.

مونسان در باره اینکه آیا صندوق‌ها الارم ندارند؟ گفت:

صندوق ها مجهز به سیستم های امنیتی هستند ولی آنطور که متخصصان اعلام کرده اند تیم سارقانی که وارد شعبه شده اند بسیار متبحر و کار کشته بوده اند که توانسته اند سیستم ها را از کار بیندازند.

  •  

روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد:

در پی بروز حادثه سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای شعبه دانشگاه و خسارات وارده به مردم و مشتریان به حکم مدیر عامل بانک، رئیس و معاون ریالی این‌ شعبه از سمت خود برکنار شدند و مراتب برخورد قانونی لازم با آنها و سایر مقصرین در حال انجام است. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان