۸۰ درصد تماس‌گیرندگان خط ملی اعتیاد زنان هستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 0:14

۸۰ درصد تماس‌گیرندگان خط ملی اعتیاد زنان هستند

شماره: 20308
Aa Aa

بالاترین سوالات درخصوص شیشه و گل است| بیشتر تماس‌گیرندگان زنانی هستند که اعتیاد ندارند و بیشتر تماس گیرندگان بین ۲۵ تا ۴۰ سال است.

قازاریان، رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی؛
۸۰ درصد تماس‌گیرندگان خط ملی اعتیاد زنان هستند

ماریت قازاریان، رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران گفت:

طی هشت ماه سال جاری ۲۲۰ هزار تماس با «خط ملی اعتیاد» برقرار شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار کرد:

سوالات تماس‌گیرندگان اکثرا درخصوص نوع مواد مخدر، کمپ‌ها، دستگیری و آدرس مراکز درمانی است اما عمده‌ترین نوع سوالات درخصوص مراکز درمانی دولتی است که اپراتورها آنها را به سمت مراکز بهزیستی ارجاع می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد این تماس‌گیرندگان زن هستند افزود:

بیشتر تماس‌گیرندگان زنانی هستند که اعتیاد ندارند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سؤال که بیشترین سوالات درخصوص کدام ماده مخدر است؟ اظهار کرد:

در حال حاضر بالاترین سوالات درخصوص شیشه و پس از آن گل است البته این به معنای این نیست که تماس‌گیرندگان خودشان مصرف‌کننده شیشه هستند بلکه سوالاتی که درخصوص مخدر شیشه مطرح می‌شود بیشتر است و پس از شیشه بیشتر سوالات درباره گل است. همچنین بیشتر تماس گیرندگان در سنین بین ۲۵ تا ۴۰ سال هستند.

وی گفت:

خط ملی اعتیاد به شماره تلفن ۰۹۶۲۸، مرکز تلفنی برای ارائه راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد، راهنمایی در زمینه درمان اعتیاد و ارجاع به مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد است و سازمان بهزیستی قصد دارد تا سامانه‌ای هوشمند و در قالب اپلیکیشن را نیز در کنار خط ملی اعتیاد فعال کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان