«حکمرانی خوب» آن است که «مردم» آسایش داشته باشند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 0:01

«حکمرانی خوب» آن است که «مردم» آسایش داشته باشند

شماره: 15265
Aa Aa

نباید معنای آسایش را به «آسایش اقتصادی» تنزل داد؛ حاکمان خوب باید دنیا را به گونه ای بسازند که مردم هم دنیای آرام‌تر و هم آخرت بهتری داشته باشند.

سیدحسن خمینی عنوان کرد؛
«حکمرانی خوب» آن است که «مردم» آسایش داشته باشند

سیدحسن خمینی در دیدار رئیس و جمعی از مسئولین سازمان ملی استاندارد گفت:

غایت حکمرانی در یک جامعه آسایش مردم است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، او گفت:

شاید در نظام های سنتی غایت شخص حاکم این بود که خودش زندگی خوبی داشته باشد و به قدرتی یا مال برسد اما امروز می توان گفت تعریف از «حکمرانی خوب» به آسایش حاکم، حاکمان یا طبقه ای از مردم ختم نمی شود. «حکمرانی خوب» آن حکمرانی است که «مردم» در آن آسایش داشته باشند البته نباید معنای آسایش را به «آسایش اقتصادی» تنزل داد. مسائل اقتصادی یکی از عوامل آرامش است البته شرط بسیار مهمی است ولی سلامت و آسایش و آرامش روانی و روحی هم هست و سایر مواردی که می توان در این حوزه به آنها اشاره کرد همه اینها برای این است که انسان ها به آسایش برسند.

وی اظهار داشت: 

حاکمان خوب باید دنیا را به گونه ای بسازند که مردم هم دنیای آرام‌تر و هم آخرت بهتری داشته باشند. هرچه در این دنیا به انسان بدهند در قیاس با بی نهایت چیزی نیست ولی به این معنا نیست که دنیا باید محل جنگ، خونریزی، دعوا، تلاطم و ناامنی باشد.  یک بُعد این موضوع که ما می گوییم دین باید ناظر بر مسائل باشد، بُعد روحی انسان ها است؛ اینکه نکند بخشی را درست کنید و بخشی ناسالم باقی بماند. باید به زندگی معنوی انسان ها هم توجه داشته باشید چون انسان ها همان طور که برای رفاه خودشان نیاز به عنصر مادّیت دارند، اگر از معنویت تهی شوند در همین دنیا هم به آسایش نمی رسند. جالب است بدانید اتفاقا نرخ خودکشی در کشورهایی که رفاه بالاتری دارند بیشتر است چرا که در آن صورت کمبود روحی و تلاطمی وجود دارد که شاید در نقطه ای می توانست آسایش پیدا کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان