آمریکا از چین خواست خرید نفت از ایران را کاهش دهد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:00

آمریکا از چین خواست خرید نفت از ایران را کاهش دهد

شماره: 15038
Aa Aa

شرکت کپلر برآورد کرده است که واردات نفت چین از ایران از ابتدای امسال تا اوت به طور متوسط روزانه به 553 هزار بشکه رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی؛
آمریکا از چین خواست خرید نفت از ایران را کاهش دهد

 ایالات متحده به صورت دیپلماتیک از چین خواسته است تا خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد.

به گزارش اسپادانا خبر، این خبر را خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی اعلام کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده گفته است:

ما نسبت به خرید نفت ایران از سوی شرکت‌‌های چینی آگاه هستیم. ما از قدرت و اختیارات تحریمی خود برای پاسخ دادن به دور زدن تحریم‌های ایران استفاده کرده‌ایم از جمله تجارت با چین و اگر لازم باشد به استفاده از این قدرت و اختیارات ادامه خواهیم داد. با این حال ما رویکرد دیپلماتیک را با چین در پیش می‌گیریم به عنوان بخشی از مذاکره با چین بر سر سیاست ایران و به طور کلی این یک مسیر کاراتر و موثرتر برای حل و فصل نگرانی‌های ما است.

یک مقام اروپایی نیز در این باره گفته است:

این یکی از مسائلی است که توسط وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر اواخر جولای به چین مطرح شده است. چین از ایران حمایت کرده است و یکی از مهمترین مسائل برای غرب این است که چین چگونه همچنان در حال خرید نفت از ایران است.

شرکت کپلر که در زمینه تجزیه و تحلیل کالا فعالیت می‌کند برآورد کرده است که واردات نفت چین از ایران از ابتدای امسال تا اوت به طور متوسط روزانه به 553 هزار بشکه رسیده است.

  • هووآ، سخنگوی وزارت امورخارجه چین در کنفرانس خبری خود به گزارش رسانه ها مبنی بر اینکه واشینگتن از پکن خواسته است تا واردات نفت خود از ایران را کاهش دهد واکنش نشان داد.

او تاکید کرد که همکاری های پکن با تهران در چارچوب قوانین و حقوق بین‌الملل است و آمریکا باید دخالت در امور دیگران را متوقف کند. موضع پکن درخصوص همکاری ایران و چین در زمینه های اقتصادی و تجاری، شفاف و اصولی بوده و این همکاری ها همواره بر مبنای قوانین و حقوق بین‌الملل انجام گرفته است. ایران و چین همواره بر مبنای اصول برابری و منفعت متقابل، تعامل برد -برد و تجاری سازی با یکدیگر همکاری داشته اند. پکن با هر گونه تحریم یکجانبه مخالف است و ایالات متحده باید دست از مجازات های فرا مرزی خود علیه اشخاص و کشورهای ثالث بردارد. 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان