آمریکا خواستار کنار گذاشتن روسیه از گروه ۲۰ شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 9:35

آمریکا خواستار کنار گذاشتن روسیه از گروه ۲۰ شد

شماره: 17222
Aa Aa

او گفته ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه زمانی که تجاوز خود را به اوکراین آغاز کرد بر تجزیه ناتو تاکید کرده بود اما اکنون این اتحاد متحدتر از همیشه است.

با اعلام جو بایدن، رییس جمهور آمریکا؛
آمریکا خواستار کنار گذاشتن روسیه از گروه ۲۰ شد

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا خواستار کنار گذاشتن روسیه از گروه ۲۰ شد.

به گزارش اسپادانا خبر، جو بایدن رییس جمهور آمریکا گفت:

به نظر من روسیه باید از جمع G20(بیست اقتصاد بزرگ دنیا) حذف شود؛ این به گروه بیست مربوط می‌شود اما نظر من این است. اگر کشورهایی مثل اندونزی(میزبان اجلاس گروه ۲۰) با کنار گذاشتن روسیه از این اجلاس موافقت نکردند در عوض باید کشورهایی مثل اوکراین نیز در این اجلاس شرکت کنند.

بایدن در نشست سران ناتو-G7 در بروکسل نیز گفت:

ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه زمانی که ماه گذشته تجاوز خود را به اوکراین آغاز کرد بر تجزیه ناتو تاکید کرده بود اما در واقع دقیقاً برعکس آن چیزی که در نظر داشت دست یافته و اکنون این اتحاد متحدتر از همیشه است.

شایان ذکر است بروکسل، پایتخت بلژیک، میزبان سه نشست اضطراری ناتو، گردهمایی گروه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت و نشست سران ۲۷ عضو اتحادیه اروپا است. ایتالیا، ژاپن، آلمان، بریتانیا، ایالات متحده، فرانسه و کانادا کشورهای تشکیل دهنده گروه هفت هستند.

  •  

همزمان ایالات متحده ده‌ها شرکت دفاعی و صدها عضو پارلمان روسیه را تحریم کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدامات افراد و نهادهایی را هدف قرار می‌دهد که به ماشین جنگی ولادیمیر پوتین سوخت‌رسانی می‌کنند. 

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده هم با انتشار دستورالعملی در وب‌سایت خود هشدار داده که مبادلات مرتبط با طلا با روسیه با تحریم‌های آمریکا رو به رو خواهد شد.

  •  

گروه کشورهای هفت نیز در بیانیه‌ای با اشاره به آمادگی خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در صورت نیاز اعلام کرد:

ما به روسیه درباره عواقب هرگونه استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی، شیمیایی و یا هسته‌ای هشدار می‌دهیم. هر کاری که ممکن است برای محاکمه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و حامیانش انجام خواهیم داد.

این گروه از کشورهای تولیدکننده نفت و گاز خواست مسؤولانه عمل کرده و عرضه را افزایش دهند.

  •  

امانوئل ماکرون در جریان نشست گروه ۷ پیشنهاد «طرحی اضطراری برای امنیت غذایی و مبارزه با خطرات قحطی که بواسطه جنگ اوکراین در جهان ایجاد خواهدشد» را مطرح کرد.

رئیس جمهوری فرانسه با هشدار به روسیه گفت:
«در صورت ادامه جنگ در اوکراین بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر در برخی از نقاط جهان از جمله در شمال آفریقا قحطی اجتناب ناپذیر خواهد بود.»
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان