آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 3:55

آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است

شماره: 14955
Aa Aa

در حال تلاش با گروه ۱+۵ برای تعامل دیپلماتیک با ایران و بازگشت به برجام هستیم. آماده‌ایم اگر ایران هم اقدام مشابه انجام دهد به پایبندی کامل برجام برگردیم.

بایدن در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد؛
آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور امریکا در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت:

همه مشکلات دنیا را نمی‌توان با توسل به زور نظامی حل کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او تصریح کرد:

« قدرت نظامی آمریکا بایستی آخرین راهکار ما باشد نه نخستین راهکار و ما نباید از آن به عنوان پاسخی برای تمامی مشکلات استفاده کنیم.»

بایدن در بخشی از سخنانش درباره ایران و برجام نیز گفت:

«ایالات متحده به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد است. در حال تلاش با گروه ۱+۵ برای تعامل دیپلماتیک با ایران و بازگشت به برجام هستیم. آماده‌ایم اگر ایران هم اقدام مشابه انجام دهد به پایبندی کامل برجام برگردیم.»

رئیس جمهوری آمریکا گفت:

نشست امسال در شرایط درد عظیم به خاطر شیوع کرونا و آثار منفی آن و همزمان فرصت‌های بزرگ برگزار می‌شود. جهان در آستانه دهه‌ای حساس قرار دارد که آینده را تعیین می‌کند و اگر در جهان با هم همکاری شود، جهان به سوی پیشرفت خواهد رفت.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد باید از نهادهای چند ملیتی برای مقابله با چالش‌ها استفاده کرد:

آمریکا با خاتمه جنگ بیست ساله در افغانستان همکاری با متحدانش در مناطق مختلف جهان و تعامل با تمامی جهانیان را گسترش می دهد.

بایدن اظهار کرد به "جنگ‌های بی‌پایان" خاتمه داده تا عرصه برای "دیپلماسی بی‌پایان" باز شود:

ایالات متحده به جای جنگیدن در نبردهای گذشته به آینده نگاه می‌کند. جهان در نقطه عطفی در تاریخ است. ما چشمان خود را بر منابع خود متمرکز کرده‌ایم تا با چالش‌های که آینده جمعی ما را در مخاطره قرار داده‌اند، مبارزه کنیم. پایان دادن به پاندمی، مقابله با چالش‌های آب‌وهوایی، مدیریت تغییرات ناشی از دینامیک قدرت جهانی، شکل دادن به قوانین جهانی در موضوعات حیاتی همانند تجارت، سایبر و تکنولوژی‌های در حال ظهور و مواجهه با تهدید کنونی تروریسم پیش روی ماست. ما به ۲۰ سال درگیری در افغانستان پایان دادیم و دفتر جنگ‌های بی‌پایان را بستیم و دوره جدیدی را آغاز کردیم که دوره دیپلماسی بی پایان است تا از قدرت توسعه خود برای سرمایه‌گذاری در ارتقای مردم در سراسر جهان استفاده و دموکراسی را احیا کنیم. ما از طالبان انتظار داریم ضوابط جهانی حقوق بشر را رعایت کنند. ما خواستار آن هستیم که زنان و دختران افغانستان از حقوق کامل برخوردار شوند.

وی از دسترسی جهانیان به امکانات بهداشتی در مقابله با کرونا حمایت کرد و گفت:

باید نهاد جدیدی برای شناسایی و مقابله باشیوع بیماری‌های واگیردار در جهان ایجاد شود.

بایدن درباره خاورمیانه و درگیری آن گفت که معتقد است بهترین راه حل برای بحران خاورمیانه ایجاد کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل است:

این راه حل متضمن صلح و همچنین امنیت اسرائیل است.

بایدن تاکید کرد که با خروج از افغانستان، آمریکا برای اولین بار طی بیست سال گذشته در جنگی شرکت ندارد:

ما، من و شما جهان بهتری خواهیم ساخت. ما قادر به این کار هستیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان