ابرقدرت ها در مقابل ملت زانو می زنند اما مردم برای مرغ صف می کشند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 9:41

ابرقدرت ها در مقابل ملت زانو می زنند اما مردم برای مرغ صف می کشند

شماره: 13152
Aa Aa

محمدباقر قالیباف گفته نباید مردم را به سیاه و سفید و خاکستری دسته بندی کرده و برخی را ببینیم و برخی دیگر را نبینیم؛ باید با زبان مردم با آنها سخن بگوییم.

دوقطبی فقر و غنا مهمتر از دوقطبی جنگ و صلح شده؛
ابرقدرت ها در مقابل ملت زانو می زنند اما مردم برای مرغ صف می کشند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در همایش سراسری فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران ناجا گفت:

انقلاب اسلامی ایران افتخارات بزرگی را پدید آورده و شاهد احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین هستیم بنابراین طبیعی است که استکبار جهانی مقابل چنین باورهایی بایستد و در جهت ایجاد مانع باشد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با تاکید بر این که بدون شک مهمترین وظیفه در گام دوم انقلاب، تلاش برای کاهش فاصله میان بایدها و واقعیت ها است، اضافه کرد:

هم اکنون معیشت مردم تحت فشار قرار گرفته و شاهد معضلات اقتصادی در کشور هستیم تا جایی که مسئله تامین و توزیع مرغ به سادگی با روح و روان مردم بازی می کند که این مسائل به دلیل ضعف مدیریت است و نه ضعف نداشتن و کمبود منابع. امروزه ابرقدرت های دنیا در مقابل اراده ملت زانو می زنند اما در طرفی دیگر مردم رنج می کشند و در صف مرغ برای برآوردن انتظارات حداقلی شان حضور دارند لذا باید فاصله بین بایدها و واقعیت ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی گفت: نباید مردم را به سیاه و سفید و خاکستری دسته بندی کنیم. نباید برخی را ببینیم و برخی دیگر را نبینیم؛ هر طبقه ای دارای سلیقه ای است، بنابراین نباید با نگاه تبعیض آمیز آنها را دسته بندی کنیم. وقتی حرف از مردم باوری می شود، یعنی باید با زبان مردم با آنها سخن بگوییم.

قالیباف گفت: در حوزه مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، جامعه رشد قابل توجهی کرده اما بخش اقتصادی نتوانسته پا به پای این سه حوزه پیش رود که دلایل مختلفی دارد اما ریشه اصلی این امر، ناکارآمدی و دوری از مردم باوری و دوری از اندیشه های ناب انقلاب است. امروز دشمنان برای تضعیف نظام سیاسی از حوزه اقتصاد وارد می شوند و آن را تحت فشار قرار می دهند لذا گاهی دوقطبی فقر و غنا در کشور مهمتر از دوقطبی جنگ و صلح شده است. نظام بروکراسی اداری و اجرایی حاکم نیز اسب سرکشی شده که گاهی سوار آن هیچ تسلطی بر آن ندارد و وی را با خود می برد که ضعف بزرگی است. مردمی که امروز در عرصه اقتصادی طعم فقر را می چشند آیا مسئولان را در کنار خودشان می بینند؟

وی اظهار کرد: دشمن خبیث نیز متاسفانه هر روز تلاش می کند، تهمت دروغ را به جامعه تزریق کند، لذا باید توجه جدید به رابطه کارگزاران نظام و مردم داشت؛ در این بین گروه های مختلف خواسته های متعددی را مطالبه می کنند که گاهی با یکدیگر متضاد است و اگر پاسخ دقیق، به موقع و سریع به خواسته ها داده نشود، هر روز با مسائل مختلفی مواجهیم؛ به عنوان مثال در حوزه افزایش حقوق ها در تامین اجتماعی برای برخی کف حقوق زیر ۲ میلیون تومان پیش بینی و برخی دیگر ۶ میلیون تومان دیده شده و افزایش حقوق ها نیز هیچ تناسبی ندارند و منصفانه نیست.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان