اگر مردم کوتاه بیایند مرگ‌های کرونا در ایران ۴ رقمی می‌ شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 2:26

اگر مردم کوتاه بیایند مرگ‌های کرونا در ایران ۴ رقمی می‌ شود

شماره: 11831
Aa Aa

نمکی با تاکید بر اینکه این آخرین فرصت تاب آوری نظام سلامت است گفته تعطیلی بهتر از این است که کاسبی بر اثر بیماری جان خود را از دست دهد.

وزیر بهداشت ایران هشدار داد؛
اگر مردم کوتاه بیایند مرگ‌های کرونا در ایران ۴ رقمی می‌ شود

وزیر بهداشت ایران گفت:

معتقدم هیچ آفتی برای اقتصاد یک کشور از تعطیلی و طولانی شدن دوره اپیدمی بیماری بدتر نیست و تعطیلی بهتر از این است که کاسبی آلوده شده، یک ماه گرفتار بیماری شود و خدایی نکرده بر اثر بیماری جان خود را از دست دهد.

به گزارش اسپادانا خبر، سعید نمکی در جلسه با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:

برای ما یکی از تلخ ترین موارد، مشکلات اقتصادی است اما از آن تلخ تر این است که مقام معظم رهبری با تمام غصه‌ای که برای معیشت مردم می‌خورند گفتند که بین مقوله سلامت، اقتصاد و حتی امنیت، مقوله سلامت مردم اولویت دارد و اگر دیدیم باید یکی را انتخاب کنیم، سلامت اولی‌ترین است. این فرمایش حکیمانه از فردی که در مسند رهبری و پیش از این هم ریاست جمهوری کشور را بر عهده داشته است، حرف عادی نیست و این تفکیک برخواسته از خرد است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه این آخرین فرصت تاب آوری نظام سلامت است، تصریح کرد:

من از روز آخر دی ماه که ویروس در چین شناسایی شد دارم کار را مدیریت می‌کنم و نه از اول اسفند. ما اولین کشوری بودیم که پروازهایمان را با برخی جاها قطع کردیم و اولین کشوری بودیم که ۳۶ گیت برای ورودی و خروجی تعیین کردیم. این تاریخی که از شنبه برای محدودیت اعلام کردیم یکی از حیاتی ترین تاریخ‌ها برای مدیریت کرونا است، اگر مردم کوتاه بیایند بازی را می‌بازیم و به مرگ‌های ۴ رقمی می‌رسیم، روزی گفتم مرگ‌ها ۳ رقمی می‌شود و کسی باور نکرد. مرگ چهار رقمی یعنی اینکه به ورطه‌ای خواهیم رسید که خلاص شدن از آن دشوار است کما اینکه زمانی هم که مرگ‌ها ۳ رقمی شد ما با پکیجی از مشکلات روبرو بودیم.

وی تاکید کرد: غفلت در این مقطع چه از سوی مردم و مسئولان یعنی پرتاب آخرین تیر ترکش مدیریت بیماری و ما باید قاطعانه پای محدودیت‌ها باشیم و اگر کسی تخلف کرد قاطعانه با او برخورد کنیم. کسی که بمب ویروس است باید با او مقابله شود. اگر به مقامات امنیتی بگویند کسی بمبی می‌خواهد جایی ببرد همه بر سر او می‌ریزند؛ اکنون هم با بمب ویروس مواجه هستم و قدرت سرایت ویروس ۱۰ برابر شده است و ابتلا خانوادگی شده است. عزیزان در اجرای پروتکل‌ها قاطع باشید. هرگونه کتمان و گذشت یعنی اضرار به غیر و ضرر زدن به حقوق سایر شهروندان.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان