ایران از منابع طبیعی برای گسترش هرج و مرج استفاده می کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 20:14

ایران از منابع طبیعی برای گسترش هرج و مرج استفاده می کند

شماره: 11096
Aa Aa

مایک پمپئو گفته صنعت نفت ایران یک منبع عمده درآمد برای رژیم ایران است و هزینه فعالیت‌های مخرب آن در سراسر خاورمیانه را تامین می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در یک بیانیه مدعی شد؛
ایران از منابع طبیعی برای گسترش هرج و مرج استفاده می کند

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک بیانیه مدعی شد:

«صنعت نفت ایران یک منبع عمده درآمد برای رژیم ایران است و هزینه فعالیت‌های مخرب آن در سراسر خاورمیانه را تامین می‌کند. اقدامات امروز ما بار دیگر بر تعهد ایالات متحده در جلوگیری از دسترسی رژیم ایران به منابع مالی مورد نیاز آن رژیم جهت تامین مالی تروریسم و سایر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن، تاکید می‌کند.»

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وزیر خارجه آمریکا گفت:

«ما بار دیگر از ایران می‌خواهیم که از آسیب رساندن به رفاه و سعادت مردم ایران از طریق سوءاستفاده از منابع طبیعی برای گسترش هرج و مرج، دست بردارد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۶ شرکت را به دلیل آنچه همکاری با شرکت پتروشیمی تریلاینس در ایران، امارات متحده عربی، و چین و نقض تحریم‌های ایران خوانده به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای از تحریم ۵ نهاد به دلیل خرید و انتقال نفت از ایران خبر داد.

شرکت پتروشیمی زاگرس در ایران، پتروتک اف‌زی‌ای در امارات متحده عربی، شرکت انرژی تریو در امارات متحده عربی، شرکت فناوری ژینگو در چین، شرکت چینی انرژی دایناپکس در هنگ‌کنگ، و شرکت چینی دینرین در هنگ‌کنگ شرکت‌هایی هستند که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شدند.

شرکت پالایش آبادان در ایران، شرکت کشتیرانی ژیهانگ در چین، شرکت «نیو فار لجیستیکز» با مسئولیت محدود، شرکت کشتیرانی انرژی «سینو»، و شرکت معاملات پتروشیمی کمترانس در امارات متحده عرب، و سه تن از مدیران ارشد این نهادها هم توسط وزارت خارجه آمریکا تحریم شده‌اند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان