ایران از یک موشک جدید رونمایی کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 23:56

ایران از یک موشک جدید رونمایی کرد

شماره: 14672
Aa Aa

سامانه موشکی مرصاد ۱۶ جهت مقابله با جنگ الکترونیک و درگیری همزمان با چند هدف طراحی شده و در لحظه هدف را با هر ارتفاع شناسایی می کند.

توسط نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی؛
ایران از یک موشک جدید رونمایی کرد

نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه هفته‌ی پدافند از نسل جدید سامانه موشکی تماماً بومی مرصاد ۱۶ در کویر مرکزی ایران رونمایی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، خوش قلب، معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش گفت:

سامانه موشکی مرصاد ۱۶ کاملاً بومی و از فناوری‌های نوین جهت مقابله با جنگ الکترونیک و درگیری همزمان با چند هدف متخاصم بهره‌مند است. این سامانه برای اولین بار تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافندی قرار گرفته و از مرکز فرماندهی و کنترل حضرت ولیعصر (عج) نسبت به کشف، شناسایی، درگیری و انهدام اهداف اقدام شد. تحرک و چابکی بالا از خصوصیت اصلی و منحصر به فرد این سامانه بوده که قادر است با اهداف سرعت بالا در ارتفاع کم مانند انواع کروز مقابله نماید.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه ارتباط با شبکه یکپارچه به صورت دیتا و محیط کاملاً امن برقرار می‌گردد تصریح کرد:

سامانه موشکی مرصاد ۱۶ قادر است در لحظه هدف متخاصم با هر ارتفاع پروازی را شناسایی کند و وارد عمل بشود و در لحظه اهداف را به شبکه می‌دهد و مرکز کنترل فرماندهی می‌تواند مستقیم با سامانه درگیر بشود.

او گفت:

به زودی از بهینه شده سامانه مرصاد ۱۶ جهت مقابله با اهداف ارتفاع بالا با سرعت بالا رونمایی خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان