ایران دوربین های برجامی را جمع آوری کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 11:35

ایران دوربین های برجامی را جمع آوری کرد

شماره: 18252
Aa Aa

این به معنای قطع همکاری ایران با آژانس بین‌المللی هسته‌ای نیست؛ در صورت بازگشت طرف مقابل به تعهدات ما هم عین عبارات برجام را می‌پذیریم.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران؛
ایران دوربین های برجامی را جمع آوری کرد

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه سفر به شهرستان نطنز و در جمع خبرنگاران گفت:

فقط ۳ درصد از ظرفیت‌های هسته‌ای جهان در ایران واقع شده ولی بیش از ۲۵ درصد بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای از ایران انجام می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

کشورهایی که علیه ایران با ظرفیت ۳ درصد هسته‌ای دنیا این همه جنجال می کنند چقدر تن به بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌دهند؟ این جنجال‌ها و فریب‌ها ادامه راه همان سیاست شکست خورده فشار حداکثری است که هیچ‌گاه راه به جایی نخواهد برد. غربی‌ها و آژانس می‌دانند که بردن پرونده ایران به شورای حکام نتیجه‌ای ندارد و ما به صورت حقوقی پاسخ لازم را داده‌ایم. در ۲۰‌ سال گذشته مذاکرات زیادی پیرامون موضوع هسته‌ای ایران انجام‌شده که سرانجام به برجام رسید ولی آنها حتی بعد از این معاهده زیر آن زدند.

اسلامی گفت:

قرار شد تحریم‌ها لغو شود و ما هم پذیرفتیم که فعالیت هسته‌ای خودمان را محدود کنیم و از حقوق مسلم خودمان کوتاه آمدیم ولی طرف مقابل به تعهدات پایبند نبود و اکنون که صحبت بازگشت به برجام است همان اتهامات واهی قبلی را با مدارک جعلی رژیم صهیونیستی تکرار می کنند. وقتی دیدیم آنها به تعهدات پایبند نیستند ما هم دوربین‌های اضافه در مراکز هسته‌ای را که برای اجرای برجام نصب شده بود جمع‌آوری کردیم.

وی افزود:

این به معنای آن نیست که ما همکاری خودمان را با آژانس بین‌المللی هسته‌ای قطع کرده‌ایم اما دوربین‌های اضافی و فرا پادمانی را جمع‌آوری کردیم و در صورت بازگشت طرف مقابل به تعهدات برجامی ما هم عین عبارات برجام را می‌پذیریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان