ایران و چین مخالف یکجانبه‌گرایی در جهان هستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:25

ایران و چین مخالف یکجانبه‌گرایی در جهان هستند

شماره: 19669
Aa Aa

ایران و چین به عنوان دو کشور مستقل و مخالف یکجانبه‌گرایی و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها زمینه‌های فراوانی برای گسترش مناسبات دارند.

ابراهیم رئیسی روز ملی جمهوری خلق چین را تبریک گفت؛
ایران و چین مخالف یکجانبه‌گرایی در جهان هستند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی جمهوری خلق چین به «شی‌جین پینگ» رئیس جمهور و مردم این کشور اعلام کرد:

جهان کنونی با چالش‌هایی روبروست که برای فائق آمدن بر آنها ضرورت دارد همکاری‌های کشورهای مستقل افزایش یابد و راهکارهایی جهان‌شمول برای تامین منافع مشترک بشری اندیشیده شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات «توسعه جهانی» و «امنیت جهانی» رئیس جمهور چین پشتیبانی کرده و از آنها به عنوان ایده‌هایی که مبتنی بر منافع جمعی ملت‌ها و معطوف به بهبود رفاه و تقویت صلح و ثبات جهانی استقبال می‌کند افزود:

ایران و چین به عنوان دو کشور مستقل و مخالف یکجانبه‌گرایی و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها زمینه‌های فراوانی برای گسترش همه‌جانبه مناسبات دارند. بی‌تردید اراده جدی دو طرف برای اجرای مشارکت جامع راهبردی، چشم‌انداز روشنی برای تحکیم پیوندها و تحقق اهداف و منافع مشترک دو کشور ترسیم می‌کند لذا مایلم آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های همه‌جانبه با جمهوری خلق چین در قالب ساز و کارهای دوجانبه و در چارچوب ترتیبات و نهادهای چند جانبه مورد تاکید قرار دهم.

منبع| پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان