بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 19:25

بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

شماره: 12471
Aa Aa

رئیس جمهور جدید آمریکا گفته پیام من به کشورهای دیگر این است که ما یک بار دیگر قوی‌تر ازهمیشه وارد تعامل با جهان خواهیم شد و دنیا را رهبری خواهیم کرد.

مراسم تحلیف جو بایدن برگزار شد؛
بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در مراسم تحلیف خویش گفت:

امروز روز آمریکا و دموکراسی، روز تاریخ‌سازی و امید است. اراده مردم پیروز شده و دموکراسی چیره شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

چند روز پیش خشونت پایه‌های دموکراسی را در کشور ما لرزاند و آمریکا شاهد حمله به دموکراسی و حقیقت بود. سرنوشت آمریکا به همه ما بستگی دارد و ما مردم خوبی هستیم. خیلی چیزها را باید بازسازی کنیم و التیام ببخشیم.وضعیت کنگره به جنگ داخلی کشیده بود و با این حال دوام آوردیم و اکنون اینجاییم. سال‌ها پیش هزاران زن تظاهرات کرده و اکنون راه آنها را ادامه می‌دهیم. روزها پس از یورش به کنگره. آن‌ها خیال می‌کردند که می‌توانند با خشونت دموکراسی را خاموش کنند. این اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد، نه امروز، نه فردا و فرداهای پس از آن. اگر کسی با من مخالف است عیبی ندارد. این یعنی دموکراسی. تفاوت آرا یعنی دموکراسی. به همان اندازه که برای موافقانم کار می‌کنم برای مخالفانم چنین می‌کنیم. سنت آگوستین زمانی گفت که مردم انبوهه‌ای هستند که هدفی مشترک آن‌ها را گرد هم می‌آورد. هدف مشترک ما آمریکایی‌ها چیست؟ افتخار، فرصت، دموکراسی و همچنین حقیقت. هر زمان که با هم متحد شدیم، توانستیم پیروز شویم. باید به هم به چشم همسایه نگاه کنیم نه دشمن. بدون وحدت، هیچ صلحی در کار نیست. ما خواستار خشونت نیستیم و باید مانند ایالات متده آمریکا با چالش‌ها رو‌به‌رو شویم. سیاست‌ورزی نباید آتشی شعله‌ور باشد که هر چیز را در مسیر خود نابود می‌کند.

بادین بیا بیان این که کرونا به کشور ما آسیب زده و میلیون ها شغل را از بین برده و با نابرابری، نژادپرستی سیستماتیک و چالش‌های اقلیمی روبرو هستیم گفت:

رویای عدالت را نباید بیش از این به تعویق بیندازیم. چیره شدن بر چالش‌ها و تضمین امنیت آمریکا با حرف ممکن نیست و نیاز به عمل و اتحاد دارد.

رئیس جمهور جدید آمریکا در این مراسم اظهار کرد:

امروز مصمم هستم ملت را متحد کنم. با افراطی‌گری، خشونت، بیکاری و بیماری باید بجنگیم و خطاها را اصلاح کنیم.

او گفت:

صحبت از اتحاد این روزها شبیه یک فانتزی است اما عزم ما در این زمینه جزم است و امروز باید از نو آغاز کنیم و حرف یکدیگر را بشنویم و به هم احترام بگذاریم. باید دست رد به سینه حقایق جعلی بزنیم. نگویید تغییر ممکن نیست؛ امروز یک زن معاون رئیس جمهوری آمریکا شد.

بایدن قول داد رئیس جمهوری برای همه آمریکا باشد و گفت:

ماه‌های اخیر درس‌های دردناکی از حقیقت و دروغ آموختیم. درک می‌کنم که بسیاری نسبت به آینده نگرانند؛ این مرا یاد نگرانی‌های پدرم می‌اندازد. باید به جنگ داخلی پایان دهیم و بر تفرقه‌ها چیره شویم.

بایدن گفت:

پیام من به کشورهای دیگر این است که ما یک بار دیگر قوی‌تر از همیشه وارد تعامل با جهان خواهیم شد و دنیا را رهبری خواهیم کرد. ما با دنیا تعامل خواهیم کرد تا نه تنها بر چالش های گذشته بلکه بر چالش های امروز و فردا فایق شویم. ما یک شریک خوب برای صلح در جهان خواهیم بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت:

کشورش اتحاد خود را با متحدان سنتی خود ترمیم خواهد کرد تا به طور مشترک با چالش‌های پیش‌رو روبرو شوند.

او در پایان یک لحظه سکوت به احترام قربانیان کرونا در طول یک سال گذشته اعلام و بر دفاع از قانون اساسی آمریکا و ارزش های دموکراتیک تاکید کرد.
 

 

جو بایدن پس از بیل کلینتون در دهه ۱۹۹۰ دومین مسیحی مذهبی است که وارد کاخ سفید می‌شود.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان