باید همکاری را جایگزین دشمنی کنیم | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 21:09

باید همکاری را جایگزین دشمنی کنیم

شماره: 21574
Aa Aa

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفته که باید نزدیکی روابط را جایگزین دوری کنیم تا بر چالش های موجود غلبه یابیم که تداوم آن به سود کشورهای منطقه نیست.

علی شمخانی در ابوظبی با همتای اماراتی دیدار کرد؛
باید همکاری را جایگزین دشمنی کنیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی با همتای اماراتی خود دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، علی شمخانی در این دیدار گفت که این سفر آغازی مفید برای دو کشور برای ورود به مرحله جدیدی از روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.

او اظهار داشت که باید همکاری و نزدیکی روابط را جایگزین دشمنی و دوری کنیم تا بر چالش های موجود غلبه یابیم، چالش هایی که تداوم آن به سود کشورهای منطقه نیست.

شیخ طحنون نیز گفت که همکاری و دوستی با ایران برای ما بسیار مهم بوده و اولویت ابوظبی است.

وی گفت که سفر شمخانی به ابوظبی نقطه تحولی در روابط دو کشور و گسترش همکاری فیمابین است.

طحنون بن زاید همچنین گفت که توافق اخیر میان ایران و عربستان نقش سازنده ای در ایجاد صلح و ثبات و امنیت پایدار در منطقه خواهد داشت.

  •  

شمخانی همچنین در دیدار با در دیدار با رئیس امارات متحده عربی نیز با اشاره به سابقه تاریخی روابط دوجانبه و همچنین اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو کشور بر ضرورت گسترش و تعمیق روابط ایران و امارات متحده عربی در همه حوزه‌ها تاکید کرد.

او روند رو به افزایش مراودات سیاسی اقتصادی میان تهران و ابوظبی طی سال‌های اخير و نقش ویژه‌ی رئیس امارات متحده عربی در این زمینه را مثبت و مهم ارزیابی کرد و گفت:

ایران و امارات می‌توانند در مسیر گسترش همکاری‌های دوجانبه و تقویت دیپلماسی همسایگی گام‌های بلندی بردارند.

شمخانی با تبیین نقش عوامل بحران‌زا که با هدایت کشورهای فرامنطقه‌ای، امنیت و ثبات خلیج فارس را تهدید می‌کند اظهار داشت:

تلاش برای دست‌یابی به امنیت دسته‌جمعی متکی بر توان‌مندی‌های بومی می‌تواند پایان‌بخش بسیاری از بحران‌های فعلی باشد. مشکلات موجود عمدتا ناشی از مداخلات بیگانگان و شیطنت‌های آمریکا و رژیم صهيونيستي در حوزه خلیج فارس است. شکل گیری منطقه قوی تر آرمانی دست یافتنی است که همه باید در مسیر آن گام برداریم. باید با جدیت کلیه موانع داخلی و خارجی در راه همکارهای دوجانبه به ویژه همکاری‌های اقتصادی-تجاری را شناسایی و به سرعت از سر راه برداشت زیرا هرگونه تاخیر در این زمینه به زیان همه خواهد بود.

او گفت:

امروز جهان اسلام و منطقه خلیج فارس بیش از هر چیز به مودت، همکاری و هم‌گرایی نیاز دارد. این مهم می‌تواند موجب اعتلاء همه کشورهای اسلامی شده و رفاه و آرامش را به ارمغان بیاورد.

در این دیدار «شیخ محمد بن‌زاید» رئیس امارات متحده عربی نیز با ابراز خرسندی از سفر دریابان شمخانی به امارات و همچنین تبریک توافق اخیر میان تهران و ریاض که گامی تعیین کننده در هم افزایی و همگرایی کشورهای منطقه است،اظهار امیدواری کرد در این سفر صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شود.

رئیس امارات متحده عربی گفت:

امارات بسیار علاقه‌مند است و آمادگی دارد با رفع برخی سوء تفاهم‌ها میان دو کشور، روابط و مناسبات دوجانبه را در همه حوزه‌ها به بالاترین سطح ارتقاء دهد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان