برای تحول آموزش و پرورش سند خودمان را داریم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 17:21

برای تحول آموزش و پرورش سند خودمان را داریم

شماره: 14933
Aa Aa

بعضی‌ها واردات واکسن یا پیوستن ایران به سازمان شانگهای را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند و در جلسات رسمی نیز بر موضع خود پافشاری می‌کردند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
برای تحول آموزش و پرورش سند خودمان را داریم

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش در نخستین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت:

هر موضوعی که با آموزش و پرورش ارتباط دارد باید ابتدا در این شورا بررسی و کارشناسی شده و بعد برای تصمیم گیری به نهادهای بالادستی و تصمیم گیرنده ارجاع شود و دیگر هیچ امری مربوط به آموزش و پرورش بدون طرح در شورای عالی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نخواهد شد.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

شورای عالی آموزش و پرورش باید از حاشیه خارج شده و وارد متن تصمیم گیری ها درمورد این حوزه شود. شکی نیست که محور آموزش و پرورش "معلم" است و باید شان، منزلت، مهارت و معیشت معلم در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت:

ما در موضوعات مهم و بنیادین از جمله تحول در آموزش و پرورش از همه تجربیات دنیا استفاده می کنیم و هیچ حد و مرزی در این زمینه نداریم اما سند نویسی خودمان را داریم و نباید دنبال اجرای سندی برویم که نقشی در تنظیم و تدوین آن نداشته ایم و متناسب با باورها و فرهنگ کشور ما تنظیم نشده است.

رئیسی تاکید کرد:

مسائل و مشکلات معیشتی معلمان را یک بار برای همیشه حل کنیم تا مسئله اصلی آموزش و پرورش ما مسئله مالی و معیشتی نباشد.

  • او همچنین در دیدار جمعی از فرزندان و خانواده شهدا گفت:

شما نمایندگان و خانواده شهدا حتماً عملکرد دولت را زیر نظر قرار دهید و هرجا دیدید که عملکرد یا اقدامی با راه و آرمان شهدا تطبیق ندارد تذکر دهید.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه دولت بتواند در شکل‌دهی به سبک زندگی تأثیر مثبتی داشته باشد افزود:

امروز فضای ارتباطی جامعه با گذشته خیلی تفاوت کرده و دایره ارتباطات افراد بسیار گسترده‌تر شده و نمی‌توان این فضای ارتباطی را محدود کرد لذا باید تلاش کنیم تا حد امکان این عرصه را مصون‌سازی کنیم تا جوانان و آحاد مختلف جامعه به جای آنکه صرفاً متأثر شوند ‌بتوانند مؤثر واقع شوند.

او گفت:

متأسفانه شاهد بودیم که بعضی‌ها واردات واکسن یا حتی پیوستن کشور به سازمان شانگهای را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند و حتی در جلسات رسمی نیز بر موضع خود پافشاری می‌کردند. در فاصله کوتاه سپری شده از دولت سیزدهم اتفاق خاصی نیفتاده که باعث افزایش واردات واکسن و یا پذیرش عضویت کشورمان در سازمان شانگهای بشود الا اینکه کشورهای همسایه و دوست ما دیدند که دیگر توجه ما صرفاً به غرب نیست و ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه اولویت سیاست خارجی ایران شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان