برجام بسیار بزرگ بود و دنیا توطئه کرد کمر آن را بشکند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 23:47

برجام بسیار بزرگ بود و دنیا توطئه کرد کمر آن را بشکند

شماره: 12806
Aa Aa

روحانی یکی از پیروزی های بزرگ به دست آمده را سرنگونی قصاب و قاتل در آمریکا عنوان کرده و گفته آمریکا ناچار خواهد شد در برابر مردم ایران زانو بزند.

رییس جمهور ایران عنوان کرد؛
برجام بسیار بزرگ بود و دنیا توطئه کرد کمر آن را بشکند

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت در استان‌های ایلام و بوشهر گفت:

ما افتتاح‌ها را پنج شنبه ها انجام می‌دهیم. آخر سال وقت کم آوردیم و آنقدر پنج شنبه نداریم بنابراین روزهای دیگر را هم اضافه کردیم که برنامه‌های ما به افتتاح برسد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی با بیان این که در این دولت با کمترین اتکا به بودجه نفت مخصوصا در سه سال اخیر کشور را اداره کردیم گفت:

نفت یک صنعت مهم و عظیم است و همین امروز اگر خدای نکرده شیر نفت و گاز بسته شود همه فعالیت‌ها متوقف می‌شود و از حمل و نقل گرفته تا برق  و بسیاری از فعالیت‌ها و خدمات متکی به نفت و گاز و میعانات است. صنعت نفت مهمترین صنعت کشور است و بقیه صنعت‌ها و خدمات کشور وابسته به این صنعت هستند بنابراین ما نباید اهمیت این صنعت را از یاد نبریم.

روحانی با بیان اینکه در طول دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بی‌نظیری در بخش نفت انجام گرفت اظهار کرد: 

بعضی‌ها فکر می کنند دولت یازدهم و دوازدهم در احقاق حقوق مردم فقط در سایه برجام کار کرده است البته برجام کار بسیار بزرگی برای احقاق حقوق مردم بوده است و از بس بزرگ بوده است دنیا توطئه کرد که کمر برجام را بشکند. آدم خاصی مثل ترامپ آمد و مجری توطئه‌های صهیونیست‌ها و ارتجاع در منطقه علیه برجام شد.  

روحانی یکی از پیروزی های بزرگ به دست آمده را سرنگونی قصاب و قاتل در آمریکا عنوان کرد و گفت:

دولت جدید تاکنون چهار بار اعتراف کرده است فشار حداکثری دولت آمریکا شکست خورده و به نتیجه نرسیده است و این بزرگترین موفقیت ما در تاریخ است که خود آنانی که این تحریم را بر ما روا داشته‌اند به خاطر ایستادگی ما کاملاً اعتراف می‌کنند که این تحریم و فشار به جایی نرسیده است. مطمئنا دنیا و آمریکا ناچار خواهد شد در برابر این ملت بزرگ زانو بزند و تحریم‌های ظالمانه را کنار بگذارد.

روحانی با اشاره به احقاق حقوق مردم در زمینه آثار فرهنگی خاطرنشان کرد:

تاکنون هزاران شیء مربوط به آثار فرهنگی کشور در خارج از کشور بود و تلاش کردیم در دادگاه‌های بین‌المللی همه اینها را برگردانیم که این هم احقاق حقوق ملت است.

وی گفت:

در سال‌های اخیر ما در شرایط تحریم و شرایط جنگ اقتصادی قرار داشتیم و ناچار بودیم درآمد ارزی را از غیرنفت به دست بیاوریم. یکی از جاهایی که ما را یاری کرد و یکی از افتخارات ما در این دولت این بود که صادرات غیرنفتی‌مان تقریباً هر سال افزایش پیدا کرد.

 

 

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان