تجمع شبانه روزی کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه  | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 20:28

تجمع شبانه روزی کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه 

شماره: 6870
Aa Aa

کارگران بازنشسته با چادر زدن مقابل مجتمع از ورود و خروج خودروهای سنگین حامل نیشکر و شکر تولید شده به کارخانه و خارج از آن ممانعت می‌کنند.

برای دریافت مطالبات سنواتی؛
تجمع شبانه روزی کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه 

به گزارش خبرنگار اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، شماری از کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه به صورت شبانه‌روزی با اجتماع مقابل این مجتمع خواستار دریافت مطالبات سنواتی خود شدند.

این کارگران بازنشسته که شمارشان به حدود ۵۰۰ نفر می‌رسد طی سالهای ۹۶ و ۹۷ بازنشسته شده‌اند و بعد از گذشت حدود دو سال هنوز نتوانسته‌اند بخش از مطالبات عقب افتاده سنواتی خود را دریافت کنند.

یکی از کارگران شاغل در مجتمع هفت تپه می‌گوید: اجتماع صنفی همکاران بازنشسته‌مان در حالی برگزار شد که بهره‌‌برداری و برداشت از شش هزار و ۳۰۰ هکتار مزارع نیشکر بعد از چهار ماه وقفه آغاز شده است.

 او با بیان اینکه کارگران بازنشسته با چادر زدن مقابل مجتمع از ورود و خروج خودروهای سنگین حامل نیشکر و شکر تولید شده به کارخانه و خارج از آن ممانعت می‌کنند در ادامه افزود: جلوگیری از تولید شکر و انتقال نی‌های برداشت شده به کارخانه خسارات جبران‌ناپذیری را به شرکت وارد خواهد کرد.

 به گفته او، بعد از ماه‌ها چالش کارگری اخیرا این واحد صنعتی و کشاورزی به آرامش نسبی رسیده است و برداشت و بهره‌برداری از مزارع نیشکر در این مدت با چهار ماه تاخیر در آن بی‌سابقه بوده است.

طبق اظهارات وی، پرداخت مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته منوط به بهره‌برداری از مزارع نی و ادامه روند تولید شکر است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان