ترامپ امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 19:05

ترامپ امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است

شماره: 11828
Aa Aa

پنس، پومپئو، ژنرال مارک میلی و کریستوفر سی. میلر به ترامپ هشدار داده‌اند چنین حمله‌ای می‌تواند منجر به پدید آمدن برخوردهای نظامی گسترده شود.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت؛
ترامپ امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشته دونالد ترامپ هفته گذشته امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است اما چند مشاور و مقام ارشد، رئیس‌جمهوری آمریکا را از پیگیر شدن در این باره بر حذر داشته‌اند و هشدار داده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند جرقه برخوردهای جدی‌تر آن هم چند هفته مانده به پایان کار دولت او شود.

نیویورک تایمز می گوید هرگونه برنامه حمله‌ای احتمالا روی تاسیسات نطنز متمرکز بوده جایی که سازمان ملل متحد اعلام کرد توانسته ذخایر اورانیوم غنی شده ایران را به ۱۲ برابر مجاز در برجام برساند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از بی بی سی، این روزنامه به نقل از مقام‌ها نوشته ترامپ از نهادها و مسئولان نظامی و امنیتی خود درباره امکان‌های پیش رو و سناریوهای احتمالی پرسیده است.

نیویورک تایمز، عصر دوشنبه، ۱۶ نوامبر در گزارشی اختصاصی خبر داد که مایک پنس، معاون ترامپ، مایک پومپئو، وزیر خارجه، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و کریستوفر سی. میلر، وزیرموقت دفاع همگی به ترامپ هشدار داده‌اند که از فکر چنین حمله‌ای بیرون بیاید چرا که می‌تواند منجر به پدید آمدن برخوردهای نظامی گسترده آن هم تنها چند هفته مانده به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان