ترامپ فرمان حاکمیت اسرائیل بر جولان را امضا کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 11:46

ترامپ فرمان حاکمیت اسرائیل بر جولان را امضا کرد

شماره: 7178
Aa Aa

ترامپ در نشست خبری مشترک با نتانیاهو گفته که اسرائیل حق کامل دفاع از خود از جمله در برابر هرگونه حمله توسط ایران از خاک سوریه را دارد.

حق اسرائیل در دفاع از خود باید تضمین شود؛
ترامپ فرمان حاکمیت اسرائیل بر جولان را امضا کرد

رئیس‌جمهور آمریکا همانگونه که پیش از این وعده داده بود فرمان به رسمیت شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان را امضا کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید فرمان به رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه را امضا کرد.

ترامپ لحظاتی قبل از امضای این فرمان در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل حق کامل دفاع از خود از جمله در برابر هرگونه حمله توسط ایران از خاک سوریه را دارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که هرگونه توافق صلح در خاورمیانه باید حق اسرائیل در دفاع از خود را تضمین کند.

ترامپ وعده داد که آمریکا برای همیشه در کنار اسرائیل باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از لحظه روی کار آمدن خود در کاخ سفید با اتخاذ مواضع غیرمنطقی و چالش‌برانگیز خود سبب حیرت و غافلگیری افکار عمومی جهان و حتی آمریکایی‌ها شده است اخیرا خواستار به‌رسمیت شناختن اشغالگری تل‌آویو بر جولان سوریه شده بود.

اسرائیل که طی جنگ‌های خود با کشورهای عربی، بخش‌های گسترده‌ای از اراضی این کشورها از جمله بلندی‌های جولان سوریه، رود اردن، مزارع شبعا در لبنان و صحرای سینا در مصر را (البته اراضی سینا بازپس گرفته شد) به‌اشغال خود درآورد به‌صراحت بر اشغال دائمی جولان تأکید کرده؛ موضعی که از حمایت آشکار دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برخوردار شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان