تعداد مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در ایران به شش نفر رسید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:29

تعداد مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در ایران به شش نفر رسید

شماره: 12466
Aa Aa

نمکی اظهار امیدواری کرده تا قبل از ۲۲ بهمن واکسیناسیون کرونا آغاز شود؛ تا زمانی که مطمئن ترین واکسن را نتوانیم وارد کنیم این کار را انجام نمی دهیم.

با اعلام وزیر بهداشت ایران؛
تعداد مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در ایران به شش نفر رسید

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران اظهار امیدواری کرد تا قبل از ۲۲ بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده واکسیناسیون کرونا در این کشور آغاز شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

تا زمانی که مطمئن ترین و بی خطرترین واکسن را نتوانیم به کشور وارد کنیم این کار را انجام نمی دهیم؛ چانه زنی های ما به دلیل این است که موثرترین واکسن را وارد کشور کنیم. درباره واکسن کووکس سازمان جهانی بهداشت نیز قرار بر این بوده از فوریه توزیع آن در کشورهای هدف از جمله ایران شروع شود.

وی درباره واکسن کرونا تولید داخل گفت:

تست واکسن ایرانی در مجموعه برکت مراحل بعدی را سپری کرد. واکسن مجموعه موسسه رازی هم اجازه تست بالینی گرفت و هفته آینده از شروع اولین فاز واکسن ساخت داخل در رازی رونمایی می شود.

وزیر بهداشت درباره واکسن کرونا تولید مشترک ایران و کوبا نیز گفت:

این مجموعه که با انتقال دانش فنی در کوبا و در انستیتو پاستور در حال انجام است، فاز دوم مطالعه بالینی را در کشور کوبا طی می کند و فاز سوم را در آینده نزدیک و با انتقال دانش فنی و با نام پاستور در کشور آغاز می کنیم. امیدواریم مصرف این واکسن تولید مشترک را در اواسط بهار داشته باشیم.

وزیر بهداشت با بیان این که تعداد مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی به شش نفر رسیده گفت:

حال همه این موارد خوب است و بعد از آن هم گزارش مورد جدیدی نداریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان