توانمندی ایران در حوزه سلامت نسبت به کل تاریخ ۲ برابر شده است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 28 فروردين 1403 - 8:58

توانمندی ایران در حوزه سلامت نسبت به کل تاریخ ۲ برابر شده است

شماره: 13471
Aa Aa

روحانی گفته به خاطر سیاه‌نمایی‌ رسانه‌های قدرتمند خارجی و برخی داخلی ها مردم دستاوردهای تاریخی دولت های یازدهم و دوازدهم را نمی‌دانند.

رییس جمهور ایران در دیدار با اصحاب رسانه؛
توانمندی ایران در حوزه سلامت نسبت به کل تاریخ ۲ برابر شده است

 حسن روحانی، رییس جمهور ایران در دیدار جمعی از اصحاب رسانه گفت:

تلاش دولت بر این بوده که رفتار و تعامل مناسبی با رسانه‌ها داشته باشد به گونه‌ای که به ابزار رسانه راحت‌تر دسترسی داشته باشند، از آزادی کامل برای بیان حقایق برخوردار بوده و داده‌های لازم در اختیارشان قرار بگیرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او با تاریخی خواندن دستاوردهای دولت در مذاکرات برجام، برداشته شدن تمام قطعنامه‌های شورای امنیت و خارج شدن از ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل و پایان دادن به پرونده مطالعات ادعایی (PMD)، اظهار داشت:

علت اینکه مردم واقعیت‌های دولت یازدهم و دوازدهم را در این زمینه‌ها نمی‌دانند بخاطر سیاه‌نمایی‌هایی است که رسانه‌های قدرتمند در خارج از کشور و برخی در داخل انجام داده‌اند؛ همه وظیفه داریم در حد توان واقعیت‌ها را به مردم بیان کنیم.

رییس جمهور گفت:

اینکه تصور شود با مذاکره با آمریکا، اروپا و یا هر کشور دیگری آنها به دوست ما تبدیل می‌شوند ساده‌لوحی است. در مذاکرات، هر کشوری بر مبنای منافع خود، فعالیت می‌کند و بنا نیست اگر با کشوری مذاکره می‌کنیم آن کشور بر مبنای اعتقادات و اصول ما عمل کند لذا در مذاکرات باید به دنبال منافع مشترک باشیم. نباید در هیچ موضوعی دچار افراط و تفریط شد و کشور جز در سایه میانه‌روی و اعتدال نجات پیدا نمی‌کند و چنانچه افراط و تفریط وجود داشته باشد بی‌تردید منافع و مصالح ملی قربانی خواهد شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه برجام صد در صد به نفع کشور بود، گفت:

البته ممکن است به همه آنچه مدنظر داشتیم نرسیده باشیم اما قطعاً بیش از ۸۰ درصد انتظارات برآورده شده به گونه‌ای که بعد از برجام و در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم و تورم در مواردی تک رقمی شد و محال است که این دستاورد بزرگ در تاریخ مستور بماند. ترامپ این توافق را زیر پا گذاشت و باعث شد که فشارهای زیادی به کشور تحمیل شود و تأسف‌آور این است که عده‌ای به جای اینکه بگویند آمریکا و ترامپ جنایت کردند به دولت تهمت می‌زنند که ناکارآمد بوده است. همانطور که در جنگ ۸ ساله تنها بودیم در جنگ اقتصادی ۳.۵ ساله هم تنها بودیم و هیچ کس حاضر نبود حتی یک کشتی نفت از ایران بخرد اما با این حال دولت توانست معیشت مردم را تأمین کند و حاضر نشدیم که کالاهای اساسی را کوپنی کنیم. از ۳.۵ سال اخیر بیش از ۴ سال قبل که در آن شاهد دستاوردهای بزرگی بودیم راضی هستم چرا که در این مدت شاهد مقاومت و ایستادگی مردم در کنار مقام معظم رهبری و دولت در برابر جنگ اقتصادی دشمن بودیم و این در تاریخ بی‌نظیر است.

روحانی گفت:

با اقدامات انجام شده توانمندی کشور در حوزه سلامت نسبت به کل تاریخ ایران ۲ برابر شده است و در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان توان ما صد برابر بیشتر شده است اما برغم همه این دستاوردها آنچه امروز در میان مردم، افکار عمومی و رسانه‌های حقیقی و مجازی شاهد هستیم با واقعیت‌ها فاصله زیادی وجود دارد.

رییس جمهور گفت: همه وظیفه داریم مردم را به حضور در پای صندوق رأی دعوت کنیم و در این راستا امیدواریم سختگیری‌ها و برخی رفتارها به گونه‌ای نباشد که انتخاب مردم محدود شود و مردم بتوانند در میان کاندیداها افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان