خبرنگار زن الجزیره با گلوله سربازان اسرائیلی کشته شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 16:31

خبرنگار زن الجزیره با گلوله سربازان اسرائیلی کشته شد

شماره: 17721
Aa Aa

«شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره هنگام یورش نظامیان اسرائیل به اردوگاه «الجنین» کشته و «علی السمودی»، خبرنگار روزنامه قدس نیز زخمی شده است.

هنگام یورش به اردوگاه «الجنین»؛
خبرنگار زن الجزیره با گلوله سربازان اسرائیلی کشته شد

«شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره بر اثر اصابت گلوله نظامیان اسرائیل هنگام یورش به اردوگاه «الجنین» کشته شد.

به گزارش اسپادانا خبر، وزارت بهداشت فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که شیرین ابوعاقله بر اثر تیراندازی نظامیان ارتش اسرائیل زخمی شده و حال او بسیار وخیم است.

در گزارش وزارت بهداشت فلسطین آمده است که «علی السمودی»، خبرنگار روزنامه قدس نیز بر اثر اصابت گلوله به ناحیه کمر زخمی شده اما حال وی پایدار است.

رسانه های فلسطینی گزارش دادند که درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه جنین بین گروهی از مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش اسرائیل هنگام یورش به شهر و محاصره اردوگاه رخ داده است.

نظامیان اسرائیلی با محاصره اردوگاه تیراندازی‌های گسترده‌ای انجام دادند که بر اثر آن عده‌ای به شدت زخمی شدند.

  •  

حزب‌الله ترور خبرنگار الجزیره را محکوم کرد.

روابط رسانه‌ای حزب‌الله از سازمان‌های رسانه‌ای بینالمللی، سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری خواست که دشمن را در مجامع بینالمللی محکوم کرده و از حمله آنها به متخصصان رسانه جلوگیری کنند.

  •  

​بنت، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره مدعی شد که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مسلح فلسطینی با شلیک بی‌هدف باعث کشته شدن این خبرنگار شده اند.

  •  

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز شهادت این خبرنگار ارشد را به خانواده وی، شبکه الجزیره و خبرنگاران متعهد به آرمان فلسطین و قدس شریف در سراسر جهان تسلیت گفت.

او این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را گواه روشنی بر عدم پایبندی این رژیم به نقش و جایگاه مطبوعات، رسانه ها و خبرنگاران در آگاهی بخشی به افکار عمومی دانست که برخلاف  ادعاهای دروغین ماشین تبلیغاتی صهیونیسم و رسانه های وابسته از انتشار حقایق و اخبار صحیح  واهمه داشته و تا مرز کشتار خبرنگاران پیش می رود.

 خطیب زاده از سازمانهای بین المللی، نهادهای حقوق بشری و اتحادیه های رسانه ای بین المللی خواست در مورد شهادت خانم شیرین ابوعاقله تحقیقات مستقلی صورت گرفته و رژیم صهیونیستی نسبت به این جنایت خود پاسخگو گردد.

او همچنین پیشنهاد انجام تحقیقات توسط رژیم اسرائیل در خصوص این جنایت را مبتنی بر فرافکنی و فرار روبه جلو دانست که فاقد هرگونه اعتباری می باشد.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان