خریداران زیادی در خارج از ایران پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 17:15

خریداران زیادی در خارج از ایران پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

شماره: 19718
Aa Aa

بانوان ما می‌دانند که انقلاب و نظام اسلامی به آنها کرامت بخشیده است| کسانی که به فتنه‌ها دل بسته‌اند کور خوانده‌اند و بدانند اسلام و انقلاب ماندنی است.

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه ایران؛
خریداران زیادی در خارج از ایران پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه ایران در سفر به شرق استان هرمزگان اظهار داشت:

حوزه باید در کنار مردم و در خدمت توسعه باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از حوزه نیوز، او ادامه داد:

وجود پیامبر(ص) عالم را متحول کرد و در عصری که رسانه نبود و ابزاری برای انتقال پیام نبود پرچم‌ اسلام در عالم به اهتزاز درآمد. معارف ناب قرآن و عقلانیت و حکمت اسلام بود که به عنوان یک گنج جدید باعث شد اسلام در کمتر از ربع قرن در بسیاری از ممالک گسترش پیدا کند و نورانیت و حقانیت این معارف بدون وجود رسانه‌های امروزی عالم گیر شد. همان نورانیت، فروغ و درخشش و بلکه بیش از آن امروز معارف اسلامی به برکت انقلاب دارد و خریداران زیادی هم پای آن در خارج از کشور ایستاده‌اند و به لطف الهی چراغ حق خاموش نمی شود و افتخار ملت ایران این است که پای پرچم اسلام ناب ایستاده‌اند و کسانی که به فتنه‌ها دل بسته‌اند کور خوانده‌اند و باید بدانند که اسلام و انقلاب ماندنی است.

وی گفت:

پیامبر(ص) به زنان شخصیت بخشید و بانوان جامعه امروز ما می‌دانند که انقلاب و نظام اسلامی به آنها کرامت بخشیده است چنان که امروز بیش از ۹۰ درصد دختران ما تحصیل می‌کنند و ۶۰ درصد دانشگاه‌ها در اختیار دختران است.

اعرافی گفت:

حوزه نهادی است که بیش از هزار سال پیشینه سرشار از علم، دانش، حکمت، فلسفه و حتی علوم طبیعی، ریاضی و ... دارد و بدان افتخار می‌کند و همه آن را برای خدا و مردم می‌خواهد و همواره کنشگر قوی سیاسی و اجتماعی به نفع مردم، اخلاق و معنویت بوده است. هجوم مغول سرآغاز فروپاشی تمدن منطقه شرق بود و همه بنیان‌های علمی و فرهنگی منطقه را فروریخت اما با تلاش علامه حلی، خواجه نصیر طوسی و علمای بزرگی که در همین حجره‌ها درس خوانده بودند دستگاه حاکم را مبدل به یک دستگاه علمی و فرهنگی کردند و این معجزه حوزه‌ها بود. در عصر صفویه علمای شیعه بودند که حاکمیت صفویه را فرهنگی و علمی کردند و پایه این شکوفایی را بزرگانی چون شیخ بهایی و علامه مجلسی پایه‌ریزی کردند. حوزه باید این راه نورانی را بپیماید و به شبکه نورانی امامت که این چنین تحول آفرین است متصل شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان