دختران زیست عفیفانه را رعایت کنند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 13:52

دختران زیست عفیفانه را رعایت کنند

شماره: 21588
Aa Aa

کشف حجاب و بی‌حجابی موضوعی نیست که دستگاه‌های امنیتی و اجرایی بخواهند مقتدرانه وارد عمل شوند و مسئله را با عملیات حکومتی حل کنند. این در گرو یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است.

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛
دختران زیست عفیفانه را رعایت کنند

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه مشهد گفت:

امروز ما در عالم به محور همه تهاجم‌ها و گردن‎کشی‌های دشمنان خدا تبدیل شده‌ایم.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

«خواست دشمن این است که ما هیچ‌چیز نداشته باشیم».

وی خطاب به مسئولان گفت:

شما آمدید مدیریت این جامعه و مسئولیت مردم را بر عهده گرفتید. پس باید تلاش کنید و در هر عرصه از ابعاد مسئولیتی که در آن فعال هستید، بدوید و خسته نشوید، دشمنان خدا را طرد کنید، آنان را ناامید کنید و شب را در کار به صبح برسانید تا مردم در رفاه بیشتر، زندگی آبرومندانه‌تر، آرامش بیشتر و معیشت سهل‌تر به سر ببرند.

وی خطاب به مردم نیز گفت:

شما مردم هم باید راه بیفتید. ما امت پیامبر آخرالزمان هستیم. ما شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستیم و وابستگی به اهل‌بیت(ع) داریم. آن‌هایی که خودشان در راه دین خدا مجاهده کردند و اکنون ما هم باید کمک کنیم تا به هر وسیله، ابزار و جریانی که امکان‌پذیر است به نظام، دولت و انقلاب کمک کنیم و دشمن را شکست دهیم. 43 سال دشمن این ملت خاک خورده، بیچاره شده و از این به بعد هم بیچاره‌تر خواهد شد. در حدیث آمده که «مَن کانَ لِله کانَ اللهُ لَه» یعنی خدا به شما کمک می‌کند اگر شما برای خدا باشید و همه قدرت، عنایت، توجه، معجزات و کرامت الهی به سراغ شما می‌آید و شما را کمک می‌کند به‌شرط اینکه ما برای خدا باشیم و برای خدا قدم برداریم.

امام جمعه مشهد با اشاره به ضرورت تعهد به شعائر دینی در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد:

زائران و مجاوران عنایت داشته باشند که در ماه رمضان و در محضر امام هشتم(ع) تجاهر به فسق صورت نگیرد. زائران گرامی و عزیزی که می‌آیند با همه نیازی که به مسائل غذایی و زندگی روزمره دارند، حرمت امام رضا(ع) را حفظ کنند و در جوار این مضجع نورانی تظاهر به روزه‌خواری نکنند. استاندار و فرماندار محل‌هایی را فراهم کرده‌اند که مخصوص مهمانان امام رضا(ع) باشد تا این عزیزان مجبور به روزه‌خواری در ملأعام نشوند.

علم‌الهدی گفت:

خواهران و دختران ما هم زیست عفیفانه را در خیابان‌های شهر امام رضا(ع) رعایت کنند. اگر هم اینجا در مقابل امام هشتم(ع) و در ماه مهمانی خدا حرمت‌شکنی شود باید شرایطی باشد که کشف حجاب و بی‌حجابی در اقلیتی قرار بگیرد که نتوان آن را به این جامعه منتسب کرد. این موضوعی نیست که دستگاه‌های امنیتی و اجرایی بخواهند مقتدرانه وارد عمل شوند و مسئله را با عملیات حکومتی حل کنند. این در گرو یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است که باید به همت شما مردم به آن رسیدگی شود و ریشه عفاف و حجاب به‌عنوان یک ارزش مهم اسلامی همچون همیشه پابرجا بماند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان