رهبری هوای ریاست نداشته و ندارد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 17:14

رهبری هوای ریاست نداشته و ندارد

شماره: 22381
Aa Aa

 شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید و حامی بودید و به فضل خدا حامی خواهید بود| دشمنان رهبری هم ایشان را دوراندیش‌ترین رهبر جهان نامیده‌اند.

احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران عنوان کرد؛
رهبری هوای ریاست نداشته و ندارد

احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت گفت:

خداوند وعده‌هایی داده که پای آن وعده‌ها ایستاده است. برخی از این وعده‌ها وعده‌های مشروط است از جمله آن اینکه صبر و تقوا توطئه‌ها را بی اثر خواهد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، او گفت:

تا زمانی که دین استقامت دارد دشمنان توطئه خواهند کرد. اینکه فکر کنید روزگاری دشمنان دست از کارهایشان می کشند هرگز اتفاق نخواهد افتاد. «مقاومت» و «تقوا» دو عنصر ناکام کننده دشمن است. 

وی همچنین افزود:

حضرت علی (ع) فرمودند از رنگ به رنگ شدن در دین خدا بپرهیزید. پایبندی به دین خجالتی ندارد بلکه پایبند بودن به دین و حجاب باعث افتخار است.

خاتمی افزود:

پرچمی را که امام راحل در این کشور برافراشت جانشین به حق امام (ره) نیز همچنان این پرچم را برافراشته نگه داشته است. بزرگی را به جانشینی امام راحل برگزیدند که همانند امام راحل هوای ریاست نداشته و ندارد. رهبر انقلاب همانند امام راحل تکلیف مدار است و هر آنچه خط اصلی امام (ره) را تشکیل می‌داد خط اصلی ایشان را هم تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه افرادی در خط امامند که در خط رهبری باشند بیان کرد:

دشمنان رهبری هم ایشان را دوراندیش‌ترین رهبر جهان نامیده‌اند و با تدبیر الهی‌اش در طول این ۴۴ سال توطئه‌ها خنثی شده است و به فضل الهی همچنان خنثی خواهد شد. ایشان مفسر عملی خط امام است لذا افرادی که می‌خواهند خط امام را بدانند سخنرانی‌های ایشان را بشنوند.

خاتمی بیان کرد:

قیام ۱۵ خرداد قیامی صددرصد اسلامی بود و در دفاع از حریم ولایت امام راحل این قیام بزرگ شکل گرفت. تنها قیامی که شاه را سرنگون کرد قیام ۱۵ خرداد بود و قیام‌های دیگر نتوانست کاری از پیش ببرد. نسل‌های بعد از انقلاب بدانند راه قیام ۱۵ خرداد انقلاب را به وجود آورد و نگه داشته و ادامه خواهد داد.

خاتمی با بیان اینکه امام راحل ما چند خصوصیت منحصر به فرد داشت افزود: 

مسئله ولایت فقیه، مسأله‌ای نیست که امام آورده باشد و بعد از انقلاب مطرح شده باشد. دو جلد کتاب قطور پژوهشگاه آستان قدس منتشر کرده و تمام کلمات بزرگان را آورده و ۱۲۰۰ بار فقها از ولایت فقیه گفته‌اند لذا ولایت فقیه مسأله‌ای جاافتاده در فقه است. امام دو کار منحصر به فرد انجام دادند؛ ولایت فقیه را برنامه حکومت اسلامی دید و دیگر این که امام راحل ۱۰ سال معمار ولایت فقیه شد. ارمغان امام و حاصل عمر ایشان نظام اسلامی است و حفاظت از این یادگار حفاظت از خط امام است. نمی‌توان امام را باور داشت و ولایت فقیه را نپذیرفت و این دروغ است. امروز تجلی ارادت به امام (ره) حمایت عملی از ولی فقیه است. دیگر ویژگی منحصر به فرد امام در بین فقها باور کردن مردم و اعتماد به مردم بود. امام مردم را باور داشت و همین مردم جای حکومت فاسد، حکومت اسلامی را گذاشتند. مردم حکومت اسلام را می‌خواستند. امام (ره) در طول مبارزه با طاغوت از مبارزه مسلحانه دم نزد و فقط روی جهاد تبیین تاکید داشت. امروز نگاه رهبری همین است و شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید و حامی بودید و به فضل خدا حامی خواهید بود. امام (ره) از صمیم جان از شما تجلیل کرد و شما هم خوب استقبال کردید و ۹ میلیون نفر در تهران به استقبال امام رفتید و ۱۱ میلیون بدرقه‌اش کردید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان