رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا نتایج انتخابات آمریکا را مخدوش خواند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:21

رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا نتایج انتخابات آمریکا را مخدوش خواند

شماره: 11757
Aa Aa

مک‌کانل گفته هیچ ایالتی نتایج مقدماتی را تایید نکرده و حداقل در پنج ایالت چالش قانونی وجود دارد؛ سیستم، بازشماری یا دعوا را حل و فصل خواهد کرد.

در صحن مجلس سنای آمریکا عنوان شد؛ 
رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا نتایج انتخابات آمریکا را مخدوش خواند

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در صحن سنا با اشاره به انتخابات ۱۳ آبان ماه آمریکا افزود:

آنچه به طور قطع می دانیم این است که نتیجه تضمین شده باعث خوشحالی ده‌ها میلیون آمریکایی و ناامید کردن ده‌ها میلیون آمریکایی خواهد شد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی نتایج انتخابات را مخدوش دانست و گفت هنوز هیچ ایالتی نتایج مقدماتی را تایید نکرده است و حداقل در پنج ایالت، چالش قانونی وجود دارد. 

همچنین می‌دانیم که در ۲۱ ژانویه از خواب بیدار خواهیم شد و همچنان از زندگی در بزرگترین کشوری که جهان تاکنون دیده است، خوشبخت هستیم.

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنا اضافه کرد:

بدیهی است که هیچ ایالتی هنوز نتایج انتخابات خود را تایید نکرده است. ما حداقل یک یا دو ایالت داریم که از قبل برای بازشماری آرا اقدام کرده‌اند و من معتقدم رئیس جمهوری ممکن است حداقل در پنج ایالت چالش‌های قانونی در پیش داشته باشد.

مک‌کانل اظهار کرد: بیایید هیچ سخنرانی در مورد اینکه چگونه رئیس جمهوری باید بلافاصله با خوشرویی نتایج مقدماتی انتخابات را از همان شخصیت‌هایی که ۴ سال صرف امتناع از پذیرفتن اعتبار انتخابات گذشته کرده‌اند و اینکه اگر بار دیگر باختند، مشروعیت انتخابات را زیر سوال می‌برند، نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: این فرایند به حل و فصل خود خواهد رسید. سیستم ما هرگونه بازشماری یا دعوا را حل و فصل خواهد کرد. در ژانویه، برنده این انتخابات دست خود را بر روی کتاب مقدس قرار می‌دهد. درست مانند اینکه از سال ۱۷۹۳ هر چهار سال این اتفاق می‌افتد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان